Tittar in i ditt kök, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ibland är faktiskt livet värt att leva. Influerad tortellini och grönt från trädgården.
 

Bifogade filer

  • 20190710_192028.jpg
    20190710_192028.jpg
    339,7 KB · Visningar: 30
Om ni, som jag, har orimliga mängder borago eller gurkört eller vad ni nu föredrar att kalla det, i era trädgårdsland, balkonglådor och odlingspallar, rekommenderar jag att ni googlar borago recipe. En ström av recept där inte enbart de små blommorna används, kommer då att visa sig!

Jag funderar på boragofritters till middag.

Och så undrar jag, @Anna , över det här med jollofris. Om en kan ta vilka grönsaker som helst och mixa dem, skulle jag då alltså kunna göra grönt jollofris med mixade rädisbaljor, boragoblad, och annat, typ salvia och cikoria? Halländskt jollofris, liksom? (Jag tror inte jag använder pepparrot i riset, dock, hur kulturhistoriskt och lokalt det än vore.)

Sa jag att även cikorian börjar bli lite invasiv? Sa jag att jag är rätt glad för det?
 
Om ni, som jag, har orimliga mängder borago eller gurkört eller vad ni nu föredrar att kalla det, i era trädgårdsland, balkonglådor och odlingspallar, rekommenderar jag att ni googlar borago recipe. En ström av recept där inte enbart de små blommorna används, kommer då att visa sig!

Jag funderar på boragofritters till middag.

Och så undrar jag, @Anna , över det här med jollofris. Om en kan ta vilka grönsaker som helst och mixa dem, skulle jag då alltså kunna göra grönt jollofris med mixade rädisbaljor, boragoblad, och annat, typ salvia och cikoria? Halländskt jollofris, liksom? (Jag tror inte jag använder pepparrot i riset, dock, hur kulturhistoriskt och lokalt det än vore.)

Sa jag att även cikorian börjar bli lite invasiv? Sa jag att jag är rätt glad för det?

Alltså varför inte, säger jag, men jag är ingen connoisseur på västafrikanskt egentligen. Men jag menar, ris kokt i tomatsås med goda grönsaker, det låter ju som om det inte kan gå fel!

Kanske kan det döpas om till Jan-Olof-ris eller så? :D
 
Har sjunkit ner i "äter inget"-träsket igen... när jag är själv lagar jag ingen mat. Vill någon komma på middag för att rädda mig ur träsket? Jag kan åstadkomma något av de flesta däggdjur vi äter, ev fisk och någon fågel, absolut vegetariskt och borde kunna åstadkomma något veganskt om det kniper :up:

Idag blev det något varmt iaf, dumplings.

Edit: Jag kan röka det mesta! :idea: i matväg då innan någon får för sig något annat :p
 
Som vanligt ballar jag ur som en tonåring när jag är ensam hemma.

Frukosten gick bra, sen urartade det.
Lunch:wienerbröd med mandelmassa på lokal
Fika: sallad med halloumi, ruccola, stekt lax, citronsaft
Middag: en näve räkor med majonnäs
 
Har sjunkit ner i "äter inget"-träsket igen... när jag är själv lagar jag ingen mat. Vill någon komma på middag för att rädda mig ur träsket? Jag kan åstadkomma något av de flesta däggdjur vi äter, ev fisk och någon fågel, absolut vegetariskt och borde kunna åstadkomma något veganskt om det kniper :up:

Idag blev det något varmt iaf, dumplings.

Edit: Jag kan röka det mesta! :idea: i matväg då innan någon får för sig något annat :p
Jag hade gärna kommit men bor i Skåne. Att äta inget låter inte bra. Du kanske kan köpa lite färdigrätter eller så?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
25 760
Kropp & Själ Ni glömmer väl inte... I år är jag hemma så inga problem med en handduk och de lila syrénerna kommer precis att ha slagit ut. Jag kommer...
Svar
10
· Visningar
456
Senast: Migo
·
Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 342
Senast: Fibusen
·
Hästvård Nu när jag tog in hblstoet för att borsta så upptäcker jag att hon har knölar över hela kroppen. Ser även ut som ödem under magen. Hon...
2
Svar
22
· Visningar
2 453
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp