Igår gjorde jag halloumi- och morotsbiffar, matvete, fetaoströra och massor av babyspenat och ärtskott till sväronen på besök. Mycket populärt. Idag blev det våfflor pga stor nöd (magsjuka hos BARNET och allmän misär).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Blev bläckfisk idag! Dock gjorde jag en egen aioli för första gången, som inte blev bra. Som tur är så hade vi färdig burk-aioli också
Visa bifogad fil 26209
Sluta med lax pga djurskyddsskäl eller något annat?Åt saffransrisotto, ugnsbakad citron och lax. Jävla lax. Måste sluta med den med.
Ta det lugnt! Det där är kalamari
Det hårda livet alltsåI Italien. Carbonara och öl på en solig uteservering i backen. Kaffe på maten. Och snart trerätters till middag!
Sluta med lax pga djurskyddsskäl eller något annat?
Min hund får inte foder med fisk längre p.g.a. jag forskade runt lite om den odlade laxen. Däremot så ansåg jag att den är säkert att själva, då och då.Penicillin främst. Råkade se läskig dokumentär om odlad norsk lax. Och den vildfångade som häckar omkring innehåller nästan lika mycket skräp. Dessutom går det åt ohemula mängder fisk för att göra fiskfodret.
Ta det lugnt! Det där är kalamari
Vänligen,
Min hund får inte foder med fisk längre p.g.a. jag forskade runt lite om den odlade laxen. Däremot så ansåg jag att den är säkert att själva, då och då.
Jag läste på om vad de använde för att avlusa laxen och kände bara WTF!Jag tror inte den är farlig, men jag blev lite kränkt och tvär. Att det ska vara så jäkla svårt. Ska bli fallfruktsvegan.
Jag läste på om vad de använde för att avlusa laxen och kände bara WTF!
Jag förstår inte hur man kan industrialisera processen med djur så pass (och rättfärdiga det) som man gör med en del djurarter.
Håller helt med!Nej.
Men vi släpper spåret, det är fel tråd för det
Tack gode gud för det!Ta det lugnt! Det där är kalamari
Vänligen,
Det säger jag med!Tack gode gud för det!