Tittar in i ditt kök, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag träffade väninna och kollade bokrean igår efter jobbet och så gick vi och fikade. Åt ett riktigt trevligt mandel- och fruktscone med cream cheese och blev förvånansvärt mätt på detta, så till kvällsmat blev det några skivor skinka och en bit brieost vid diskbänken. Räcker alldeles utmärkt ibland ju.

Att vara kulturtant verkar så himla mysigt! :heart

Åt fin hotellfrukost i morse, med utsikt. Det är det enda jag ätit idag så nu börjar det knorra rejält efter två dagars jobb på en dag.

Bifogar en bild från hästtårtsorgien häromdagen...
DSC_0234.JPG
😊
 
Crispy no chicken på Max på vägen upp, den var sådär. Goda dipsåser dock! Till middag hade min sambo beställt brunsås, så det blev det. Anamma-köttbullar, klyftpotatis och rårörda lingon till. Nu kan jag inte hålla ögonen öppna längre, men hej Sverige. Nu är jag här igen. :D
 
Jag gjorde en salladig salsa eller salsig sallad på mango, avokado, rödlök, tomater, koriander, vitlök och massor av limejuice. Glömde tyvärr köpa färsk chili och hade redan bytt till pyjamas när jag insåg det, så det blev chiliflingor och det funkar ju i nödfall. En bit torskrygg till, mycket enkelt ugnsstekt med lite smör och mycket citron.

 
Revben med grits, grillad lime, picklad rödlök, mango och koriander ute till lunch. Inget vegoalternativ, vilket känns lite otidsenligt, va?

Nu minicappuccino på iKaffe och en halv FASTLAGSBULLE till rapportskrivandet.
 
Revben med grits, grillad lime, picklad rödlök, mango och koriander ute till lunch. Inget vegoalternativ, vilket känns lite otidsenligt, va?

Nu minicappuccino på iKaffe och en halv FASTLAGSBULLE till rapportskrivandet.
Och jag som fick en lätt släng av vego på Hemköp nyss och tänkte om från fisk till tofu!

Vad är grits?
 
Ikväll blir det Tacopaj på begäran av sambo. Kanske inte mitt förstaval för en fredag.

Köpte med mig en kokbok från bokrean idag, "Supermat för familjen, av Jamie Oliver". Sitter och bläddrar i den nu, och jag är kär :love: Precis min typ av mat, kan laga allt nu på en gång!
 
Har precis ätit lite keso med hallonsylt. För att inte hungra ihjäl innan det är dags för räkor. En fiskaffär har ÄNTLIGEN öppnat vid en rondell på väg hem från jobbet (det är liksom mer eller mindre mitt i skogen) så jag stannade och köpte ett halvt kilo (de öppnade idag). Serveras på baguette med limeaioli till. Och bubbel och vin. Katterna kanske vill smaka, annars har jag allt för mig själv :D
 
Och jag som fick en lätt släng av vego på Hemköp nyss och tänkte om från fisk till tofu!

Vad är grits?
Jag kompenserade kötteriet när jag var hos grönsakshandlaren genom att köpa tre stora tofublock, som jag halverade och slängde i frysen inför kommande belägring.
Både lunch- och middagsgäster på samma dag och jag har ingen plan utöver att jag fyllt kylen med grönsaker, men det lutar åt indiskt på kvällen (daal, koriander, mango, raita, naan och ris med picklad lök och nån sorts nötter).

Grits är majsgröt, ungefär, fast inte som frukostmat utan salt, så att säga. Amerikanskt, nog native American?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
25 754
Kropp & Själ Ni glömmer väl inte... I år är jag hemma så inga problem med en handduk och de lila syrénerna kommer precis att ha slagit ut. Jag kommer...
Svar
10
· Visningar
456
Senast: Migo
·
Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 342
Senast: Fibusen
·
Hästvård Nu när jag tog in hblstoet för att borsta så upptäcker jag att hon har knölar över hela kroppen. Ser även ut som ödem under magen. Hon...
2
Svar
22
· Visningar
2 453
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp