Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var första gången vi (sambon) gjorde gnocchi också, och som sagt blev det jättegott. Det verkade vara hyfsat enkelt att göra, tyckte jag från min stol i köketRiktig mat till kvällsmat. Blev gnocchi, första gånger jag lagar det. Stekte den med rosmarin och hackad vitlök, när det blivit stekyta så hade jag i ett par- tre finhackade tomater som fick puttra med. En matsked grädde på och så salt och peppar.
Blev gott! Kul när det är första gången jag försöker mig på det.
Jag köper färsk gnocchi. Att göra egna känns som ett projekt en dag på semestern.Var första gången vi (sambon) gjorde gnocchi också, och som sagt blev det jättegott. Det verkade vara hyfsat enkelt att göra, tyckte jag från min stol i köket
Jag köper färsk gnocchi. Att göra egna känns som ett projekt en dag på semestern.
Aha! Jag som tyckte att han verkade slänga ihop degen i en handvändning (med förkokt potatis som moi hade ordnat några timmar tidigare. Se, jag bidrar!) Men det är klart, det tog kanske lite tid att rulla ut och skära och trycka till...Jag köper färsk gnocchi. Att göra egna känns som ett projekt en dag på semestern.
Matinspirationen är i botten, jag shoppar odlingslådor istället och planerar mitt sparrisland. Vi åt ändå (måste tänka på BARNEN), klyftpotatis med massa sallad, citronaioli och maken kompletterade med lammfärsbiffar. Jag ansåg det överflödigt.
Klyftpotatis och någon sorts vegansk pannbiff? Eller bara klyftpotatisFunderar på svampsås till ikväll, återstår bara att komma på vad resten ska bestå av.
Klyftpotatis är ju givet!Klyftpotatis och någon sorts vegansk pannbiff? Eller bara klyftpotatis
Jag har inte ätit klyftpotatis på den dag jag minns! Jag är ju ingen potatisfantast. Hur gör ni god klyftpotatis?
Jag har inte ätit klyftpotatis på den dag jag minns! Jag är ju ingen potatisfantast. Hur gör ni god klyftpotatis?
Det absolut sämsta alternativet - om en inte fortfarande är hungrig efter middagen förstås och får alla potatisar för sig själv, då är det genialt!Tre: som alternativ ett, glöm att du har dem i ugnen och ställ dig och koka ris istället. Upptäck dem när middagen är uppäten.
Vilken konstig grej - överbliven klyftpotatis?! Det ver jag inte alls vad det är...Överbliven halvavsvalnad klyftpotatis
Klyftpotatis och hummus är typ bästa kombinationen. Jag gör dock sällan bara klyftpotatis utan har alltid rotfrukter i. Äter du ost? (vet att du dabblar ibland) Smulad fetaost över tio minuter man tar ut den är asgott.Brukar lämma skalet på, sen lägger jag potatisen med olivolja och kryddor (hackad vitlök, nymalen blandad peppar, paprikapulver, salt, ibland timjan och rosmarin, ibland typ spiskummin, fänkålsfrön osv) i en burk med lock och skakar runt! Sen ut med alltihopa på en plåt bara. Om en äter honung kan det vara gott att ringla över! Ibland tar jag muscovado-socker (stavning? ), har aldrig honung hemma.