En kris att kämpa mig igenom, bara. Dessutom är det bortåt 29 grader varmt i Rom! Det blir en utmaning.Det är verkligen synd om dig som måste stå ut med maten i Rom. För att inte tala om staden. Styrkekramisar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En kris att kämpa mig igenom, bara. Dessutom är det bortåt 29 grader varmt i Rom! Det blir en utmaning.Det är verkligen synd om dig som måste stå ut med maten i Rom. För att inte tala om staden. Styrkekramisar.
Åh! Du är bara såååå göllig, som @Hyacinth skulle ha sagt.
Själv är jag just nu så trött på att allt jag gör är så förbannat udda och unikt att jag vill dra ett täcke över huvudet.
.
Gilla på allt utom nedstämdheten @Miran även om muffins iaf brukar kunna ta udden av det värsta (tycker jag då)
Ibland får man bara försöka göra det så bekvämt för sig som möjligt nere i mörkret och då kanske muffins kan bidra med lite trivsel, åtminstone? Hoppas det vänder snart!Tyvärr hjälper inte muffins i alla lägen, men det är ju alltid värt ett försök.![]()
Det låter jättegott! Men så har jag aldrig gjort. Koka först och sen steka? Blir det inte bara ett enda potatismoskladd som sitter fast i stekpannan då?Håller med @Killaloe , gnoccin måste vara hårt stekt efter kokningen. Så det blir lite brun yta runt om!
Det låter jättegott! Men så har jag aldrig gjort. Koka först och sen steka? Blir det inte bara ett enda potatismoskladd som sitter fast i stekpannan då?
Det låter jättegott! Men så har jag aldrig gjort. Koka först och sen steka? Blir det inte bara ett enda potatismoskladd som sitter fast i stekpannan då?
Sen vi gick över till enbart gjutjärnsstekpannor när den sista teflonpannan dog och vi insåg att vi inte ville köpa någon ny har vi fått börja steka allt stärkelserikt i smör eller smör och olja.I min ena stekpanna blir det kladd, i den andra perfekt. Tricket är både smör och oljaOch att inte steka dem ihop med annat utan för sig.
Sen vi gick över till enbart gjutjärnsstekpannor när den sista teflonpannan dog och vi insåg att vi inte ville köpa någon ny har vi fått börja steka allt stärkelserikt i smör eller smör och olja.
Det borde ju gå, men de blir ju inte särskilt hårda på ytan då, tänker jag. Jag steker inte alltid gnocchi, gillar dem mjuka också! Min mamma gjorde egen gnocchi rätt ofta när jag var barn och det var faktiskt en av hennes snabbrätter. Kleta ihop en potatisdeg och sen klutta ner små bitar i kokande vatten - klart! Vi fick det alltid med en grovhackad tomatsås.UNDRAR om det går att göra som med färsk fylld pasta? Steka först och sedan ånga med lite vatten?
Ska kolla upp det, för vissa saker, som dumplings, blir inte riktigt bra att steka i smör och fastnar gärna ändå.Jag köpte en stor wokpanna av märket GreenPan! Som teflon men inte teflon. Inget som börjar lossna och man får ha metallredskap i den. Den är grym till allt. Men jag älskar gjutjärnen också, särskilt grytorna.
Jag steker allting i gjutjärnspanna, och nästan allting i olja. Borde funka om det bara är gnocchisar i pannan då?Sen vi gick över till enbart gjutjärnsstekpannor när den sista teflonpannan dog och vi insåg att vi inte ville köpa någon ny har vi fått börja steka allt stärkelserikt i smör eller smör och olja.
Hur får du stärkelserika saker att inte fastna, som dumplings eller säg om du vill steka potatis? Jag upplever våra gjutjärnspannor som ganska väl inkörda efter flera års användning, men potatis fastnar ändå alltid om den stekes i olja.Jag steker allting i gjutjärnspanna, och nästan allting i olja. Borde funka om det bara är gnocchisar i pannan då?
Det fastnar lite, helt enkelt. Så är livet. Men just gnocchi, där känns det som att fastna inte är rätta ordet, snarare oroar jag mig för en mosig allt brunare gröt.Hur får du stärkelserika saker att inte fastna, som dumplings eller säg om du vill steka potatis? Jag upplever våra gjutjärnspannor som ganska väl inkörda efter flera års användning, men potatis fastnar ändå alltid om den stekes i olja.
Jag kokade aldrig gnocchisarnaUNDRAR om det går att göra som med färsk fylld pasta? Steka först och sedan ånga med lite vatten?
Så är det ju. Och det blir ju sällan sämre med muffins iaf.Tyvärr hjälper inte muffins i alla lägen, men det är ju alltid värt ett försök.![]()
Hahaha underbart!Jag kokade aldrig gnocchisarnaMissade den delen av beskrivningen och när jag väl insåg det orkade jag inte göra något åt det. Men det fungerade fint att steka dom (länge)
![]()