Tittar in i ditt kök, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter lemon curden i veckan har jag vart sugen på ännu mer citron.
Så till sen lunch blev det ett egen komponerat recept på citronzest samt saft, grädde, CF, mängder med persilja och vitt vin. Åts med pasta och vitt i glaset och ett lager med parmesan.
Gott! Hade jag haft någon form av fisk i frysen hade jag haft det till.

Igår beställde jag middag hos systern. Bidrog med en halloumi och ett par burgarbröd och fick hallomiburgare med sötpotatisstrips. Så sjukt gott! En och en halv flaska vin till :P

Idag måste vi nog försöka äta upp laxen och potatissalladen som är kvar sen kalaset. Börjar väl bli lite väl halvgammalt kanske :D

Denna hade det pratats om bland Greklandsfolk och nu har jag testat. God! Krämig, salt och med fin ostsmak.

60D95F34-F257-4265-AAAB-271490D2DF93.webp

Jag blir så kliig om händerna av att skala räkor, så den dagen någon av er snubblar över en räkskalare får ni säga till!:D

Till middag idag svampsoppa, på schalottenlök, persiljestjälkar, ett uns chili, färska champinjoner och framförallt - förra höstens kantareller. Jag hoppas helt dumdristigt modigt på att kunna fylla på svamplådan i frysen snart... Vitt vin, crème fraiche, små rutor av färska lasagneplattor och sist, bladspenat och på toppen bladpersilja. Ostsmörgås på sambons surdeg till. Gott i ruskvädret!

Ikväll blir det fisksoppa med saffran, vitt vin och Ett fantastiskt bröd. Till efterrätt blir det blåbärs- och lavendelglass. Jag har redan börjat tulla lite brödet och vinet.

Dessvärre insåg jag precis att jag har glömt aioli. :( Men nu orkar jag inte göra något åt den saken.

Gräsänka, då äter jag klyftpotatis med tre sorters majo. Glömde potäterna i ugnen lite för länge så de ser ut som små grå ballonger. Fast det gör inget. Inne på min tredje (0,33l) flaska läsk nu, så törstig pga hävde i mig lite för mycket vitt vin igår natt när jag idkade oljemåleri.
tmp-cam-286203461.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
756
Senast: Liten
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med... 53 54 55
Svar
1 098
· Visningar
52 811
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 094
Senast: Thaliaste
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 040
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka