Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag städade kylen igår, pga äcklig.Skåp- och frysrens hos många här i tråden alltså!
Berätta mer! Mitt hittills enda möte med tamarind var en burk tamarindläsk på Zanzibar. Smakade pur fasa.Jag städade kylen igår, pga äcklig.
Till min glädje visade det sig att kylskåpsrens i övrigt inte behövs, om jag bortser från de tre, fyra förpackningarna med tamarind. Dags att börja basera maten på tamarind ett tag!
Berätta mer! Mitt hittills enda möte med tamarind var en burk tamarindläsk på Zanzibar. Smakade pur fasa.Jag städade kylen igår, pga äcklig.
Till min glädje visade det sig att kylskåpsrens i övrigt inte behövs, om jag bortser från de tre, fyra förpackningarna med tamarind. Dags att börja basera maten på tamarind ett tag!
Skåp- och frysrens hos många här i tråden alltså!
Men vafaaan. Tröga skräpinternet.
Har jag influenceat dig?Jag grejade nån sorts miso- och nudelsoppa med ljus miso, chili, ingefära, morot, sockerärtor, broccoli, pak choi, glasnudlar och toppad med hårt stekt tofu som fått gå sista stunden i pannan i en skvätt risvinäger och en god kinesisk soja. Tofun blev himla fin, soppan lite småtrist eftersom jsg var lat och inte orkade vara mer noggrann med att ånga grönsaker för sig och sådär.
Kan man göra såna själv? I min kyl finns den största privata samlingen av tamarind i hela Europa, tror jag.Har jag influenceat dig?
Själv fick jag spännande tamarind-godis förut idag (sambon var i asiatisk affär och botaniserade och kom hem med flera märkliga grejer ). Påminner lite om marmeladgodis men med mycket godare och mer intressant smak