Tittar in i ditt kök, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack! Då behåller jag St Agur i soppan :D

Får ta och promenera in på bolaget någon dag och fråga vad de rekommenderar för dryck till :up:

Jag gillar Cossart Gordon Sercial, en madeira. Jag slänger den ofta i soppan också :p

Edit: Den dödar inte plånboken heller. Finns inte den går Goncalves Sercial ner också.

Senast ändrad:
Strax ska jag ut och äta indisk middag. Jag är MYCKET hungrig! Lunchen idag bestod av två mindre rätter, kan en säga. Till huvudrätt en proteinbar från SevenEleven. I förbifarten. Till dessert ett par tre timmar senare: en kokostopp. Säga vad en vill om Hantverkskafét, men särskilt hipstrigt är det inte.

Bifogade filer

• 20181009_142500.webp
    20181009_142500.webp
    143,7 KB · Visningar: 16
Min köttgryta är god men lite för 'sur' och lite för mycket timjan smak. Förslag på vad man kan lägga till? Har redan hällt i mer tomatpuré

Slängde ihop en pizza med strimlad oxfilé, kantareller, mozzarella, gorgonzola, vitlök, rödlök, tomater och färsk basilika.
Den blev förvisso rätt snygg men var för hungrig för att plåta :p
Avnöt med lite mumsigt rödvin i sedvanlig ordning.

Tomatpuré tillför syra! Jag hade testat med en nypa socker eller liten klick honung :) Eller typ vinbärsgelé eller lingonsylt om det passar till de andra smakerna i grytan.

Vinbärsgelé! Vilken bra idé. Jag har använt det i en annan gryta för just lite mer sötma. Ska lägga i. Det fungerar perfekt eftersom det är en gryta med högrev, potatis och morötter. Tack för tipset :up:

Ni vet den inre tomhet brist på kolhydrater kan leda till? Lunch på Andrum är lösningen! Nu MÅSTE jag sluta äta potatisgratäng och bröd! (Sluta för nu, alltså. Inte för alltid.)

Hoppas det var gott! :D

Igår åt jag en omelett fylld med champinjoner, spenat och ett par överblivna skivor rökt skinka och lite smulad ädelost. Det var löjligt gott sådär som kvällsmat efter stickkafé.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
731
Senast: Liten
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
30 31 32
Svar
639
· Visningar
28 659
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 087
Senast: Thaliaste
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 604
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama