Tittar in i ditt kök, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
En matlåda innehållandes pasta med broccolipesto grävdes fram och åts till lunch. Trots att jag sitter på kontoret idag behövde jag inte törsta efter mitt lunchvin, eftersom att chefen bestämde sig för att vi har haft det så miserabelt (läs: stressigt) på senaste att vi kunde behöva en liten "pick me up". Han gick ut och kom tillbaka med varsin miniflaska prosecco samt choklad. Duktig chef.

vinlunch.webp

Friluftsdag på jobbet idag! Tänkte först skippa det eftersom det är galet mycket att göra på jobbet men blev övertalad att följa med. Mycket nöjd med beslutet! Guidad vandring i Wanås konstpark och konstworkshop samt fritt strövande i parken. Till lunch en matig sallad med sparris, franska rädisor, pocherat ägg, söta småtomater, råg och dressing. Till mellis köpte jag en lakritsglass gjord på Wanås egna ekologiska mjölk. Stundtals kändes det som att vi var en skolklass på utflykt; det var fruktutdelning i bussen dit och på hemvägen glömdes en eftersläntare kvar så efter en kvarts bussfärd fick vi vända och hämta :D

Utrensning inför sommaren resulterade i laxceviche på rostat surdegsbröd (färdigskivat från ICA, vilket efter en sväng i brödrosten blir godare än det jag bakar själv. Vet inte om jag ska vara glad eller KRÄNGT över detta.) En vinslatt till och chokladpudding med vispad grädde till efterrätt.

@Mineur: Jag GILLAR din chef :up:

Jag med! (Till skillnad från min blivande...så nu vet jag rakt inte alls hur jag ska göra med mitt älskade arbete i höst :meh:).

Med anledning av kristemat kan jag berätta att mina barn åt pasta (visserligen av gotländskt durumvete) och mamma scans köttbullar i kväll.
Jag vet inte vad som är värst, burkskinka eller färdiga köttbullar. Men jag kommer behöva ett rejält lager med vin när krisen inträffar!

44E36BFB-C9B1-4E49-B5FD-C7CE93253D4A.webp
I krisens tecken åt vi tortellini, pytsade över en näve av olika skott jag lyckats odla i ett patetiskt försök till självhushållning. Såsen är en slatt rosévin, hällde dock mer i kocken än i såsen och är nu lagom fryntlig för att passera som mellanchef på personalfest.

Friluftsdag på jobbet idag! Tänkte först skippa det eftersom det är galet mycket att göra på jobbet men blev övertalad att följa med. Mycket nöjd med beslutet! Guidad vandring i Wanås konstpark och konstworkshop samt fritt strövande i parken. Till lunch en matig sallad med sparris, franska rädisor, pocherat ägg, söta småtomater, råg och dressing. Till mellis köpte jag en lakritsglass gjord på Wanås egna ekologiska mjölk. Stundtals kändes det som att vi var en skolklass på utflykt; det var fruktutdelning i bussen dit och på hemvägen glömdes en eftersläntare kvar så efter en kvarts bussfärd fick vi vända och hämta :D

Pfffffft. Banalt.

Min arbetsgivare fixade sommarkonferens, det BJÖDS på minigolf och pizza.

Jag med! (Till skillnad från min blivande...så nu vet jag rakt inte alls hur jag ska göra med mitt älskade arbete i höst :meh:).

Med anledning av kristemat kan jag berätta att mina barn åt pasta (visserligen av gotländskt durumvete) och mamma scans köttbullar i kväll.
Jag vet inte vad som är värst, burkskinka eller färdiga köttbullar. Men jag kommer behöva ett rejält lager med vin när krisen inträffar!

Ja, jag känner att en fylld vinkällare är mycket mer användbar när kriget/krisen kommer än burkravioli eller Mamma Scans...

@Mineur: Jag GILLAR din chef :up:
Jovars, han har sina stunder! Och så ser han ut & låter som Lord Grantham, det är inte heller helt tokigt. Lite svårt att ta honom på allvar ibland dock, där han står i sin tweedväst med matchande strumpor. En karaktär.
Haha, det där sista fick mig att skratta högt! Jag ser det framför mig!

Ernst broderar väl eller snider en sådan tankespråktavla på ett kick.
Självklart! Så MYSIGT!

Ok, dags för bekännelse: Jag ÄLSKAR sådana där färdiga köttbullar. Det + snabbmakaroner och ketchup är en sådan där grej som jag bara måste äta (oftast i smyg) när jag är i Sverige i mer än en vecka. Fast Felix Delikatessköttbullar ska det vara!

Flädern blommar men jag har NOLL lust att göra flädersaft. Vilket blir första året på länge utan saft. Klarar jag mig utan gin&fläder till nästa år? Någon som har någon kul idé till fläderbären istället? Behöver inte vara saft, tänker picklat eller torkat eller liknande.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
30 31 32
Svar
639
· Visningar
28 659
  • Låst
Kropp & Själ Dagens middag: Surdegsbaguette, rökta räkor och kalixlöjrom :d👌 Edit: Jag tror jag fick numreringen rätt, annars får en moderator ändra :)
Svar
1
· Visningar
353
Senast: Mineur
·
Övr. Hund Hejsan hej! Nu börjar jag bli trött och orolig på alla lösa hundar som helt plötsligt finns här. Jag är en sådan person som absolut...
Svar
4
· Visningar
1 024
Senast: Gnist
·
Övr. Hund Hemma igen, utan Focus.. torsdag, april 20, 2006 Pjuh! Imorse hade Focus fortfarande feber. 39.6 och var allmänt slö och hängig. Vi...
Svar
17
· Visningar
1 518
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama