Tittar in i ditt kök, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens middag blev vegetarisk pytt med bland annar kålrot och rotselleri. Grönsallad, överbliven senapscreme från helgen och två ärtpuckar från Ica (var tvungen att testa när dom såldes för halva priset). Helt okej middag.

Igår blev det pasta och sås med kyckling och spenat. Inte särskilt avancerat eller roligt men uppskattat hos BARNET med tillhörande familj som var på besök.

61ACFBA2-FD35-47DF-A6F7-CF7EAA12209B.webp

Fokus, för bövelen! Var är KRIGSRUSSINEN?
Är vi utsatta för en komplott?

”Någon här som testat Glenn Ellen? https://www.systembolaget.se/dryck/roseviner/glen-ellen-625201
Fick tips om det av en anställd på systembolaget. Var ju skamligt billigt och hade givetvis köpt och testat om det funnits i butiken. Men nu var det beställningsvara...”

@Nebraska

Just den, nej, men vi köpte nån flaska vitt för samma peng (de rear inte, men gör prissänkningar på utgående produkter) som var lysande. Nu 39, innan 89. Är det en sån skulle jag chansa. Eller beställ 5, testa och lämna tillbaka om det är rävgift...

Nu har jag testat. Helt ok, men saknar tyvärr syra.
Som ett billigt balkongvin klart prisvärt, till middag Njä.

När jag var en fattig student brukade jag äta fasan och rådjurssadel och sånt som jag hade i frysen, när det var kris. Jag fattar inte varför jag nu ska behöva äta burkravioli och pulvermos i kris.

Samma här, som fattig student i slutet av månaden åt jag älgkött. Burkravioli har jag inte ätit sedan grundskolan och tänker banne mig inte börja med det nu! Försöker någon tvinga mig kan jag säga att det blir en lokal kris där och då... :cautious:

Samma här, som fattig student i slutet av månaden åt jag älgkött. Burkravioli har jag inte ätit sedan grundskolan och tänker banne mig inte börja med det nu! Försöker någon tvinga mig kan jag säga att det blir en lokal kris där och då... :cautious:
Jag har vakenmardrömmar om hur de gräver fram mig ur ruinerna och ger mig burkravioli. Att bara dö under sagda ruiner framstår som ett attraktivt alternativ. Om jag inte hinner få med mig fiskelinan som @Hyacinth ska strypa sig med.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
30 31 32
Svar
639
· Visningar
28 659
  • Låst
Kropp & Själ Dagens middag: Surdegsbaguette, rökta räkor och kalixlöjrom :d👌 Edit: Jag tror jag fick numreringen rätt, annars får en moderator ändra :)
Svar
1
· Visningar
353
Senast: Mineur
·
Övr. Hund Hejsan hej! Nu börjar jag bli trött och orolig på alla lösa hundar som helt plötsligt finns här. Jag är en sådan person som absolut...
Svar
4
· Visningar
1 024
Senast: Gnist
·
Övr. Hund Hemma igen, utan Focus.. torsdag, april 20, 2006 Pjuh! Imorse hade Focus fortfarande feber. 39.6 och var allmänt slö och hängig. Vi...
Svar
17
· Visningar
1 518
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama