Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var det inte någon i tråden (@Koltrast @Petruska ?) som gjorde inläggning på just fläderbären så det blev lite som kapris?Flädern blommar men jag har NOLL lust att göra flädersaft. Vilket blir första året på länge utan saft. Klarar jag mig utan gin&fläder till nästa år? Någon som har någon kul idé till fläderbären istället? Behöver inte vara saft, tänker picklat eller torkat eller liknande.
Vafalls! Finpizza? Nåja, glassen var det enda jag betalade själv så kallar mig ändå nöjd med bjud-nivån.
Jag fattar inte varför inte broschyren lyfter fram vikten av att vi har vin hemma som ska lagras olika länge?? Beroende på när krisen kommer och hur långvarig den blir, har man ändå vin!Jag med! (Till skillnad från min blivande...så nu vet jag rakt inte alls hur jag ska göra med mitt älskade arbete i höst ).
Med anledning av kristemat kan jag berätta att mina barn åt pasta (visserligen av gotländskt durumvete) och mamma scans köttbullar i kväll.
Jag vet inte vad som är värst, burkskinka eller färdiga köttbullar. Men jag kommer behöva ett rejält lager med vin när krisen inträffar!
Angående fläderbären gör man sylt på dem och fyller en paj med, tillsammans med rom, mörk choklad och smuldeg med macadamianötter.
Nej, jag brukar bli bjuden på den av min mor men kan försöka komma ihåg att kolla upp receptet. Grundtanken är i alla fall ett pajskal fyllt med goda grejer, och sedan smuldeg på toppen.Bra tips! Har du ett mer exakt recept på pajen?
Alltså det där - galet imponerande! Hur många mil är det egentligen? (Och har du fyllt på med protein? )Jag har idag cyklat min nya elcykel från hemmet till sommarhuset. Stannade till i Kållered för att meka lite och dricka vatten. Jag tvingas numera köpa Loka för jag tänker FAN INTE dricka Ramlösa när det står Busig eller Pigg på etiketten!
Tog glasspaus vid Hjälmeskulla handelsträdgård. Sias strut med pistageglass är inte så dum!
Jag med!Läser förövrigt kristemat som kriste-mat. Fattade ingenting först.
Elcykel, kära du, elcykel.Alltså det där - galet imponerande! Hur många mil är det egentligen? (Och har du fyllt på med protein? )
Jag blir liksom trött bara av tanken på att cykla från hemmet till mitt jobb och det är 1,4 mil
Kriste-mat. Typ oblat? Nattvard?Jag med!
Jag älskar också Hjälmeskulla! Och har inte varit på Sammels. Aldrig ens hört om det, men jag ska lägga det på minnet.Elcyklar verkar vara himla käcka alltså! Men ändå, 35 km är myvket! Tyr du kunde proviantera på vägen (älskar fö hjälmeskulla - hade kunnat bränna min lön där varje månad under sommarhalvåret )
Och på tal om plantskolor - har du varit på Sammels lantgård i Landvetter? Där finna café och allt och det verkar himla fint!
Kriste-mat = nattvardsvinet? Så är den cirkeln sluten, krigsvinet liksom!Kriste-mat. Typ oblat? Nattvard?
I himlen sen, finns ju inga kriser!Kriste-mat = nattvardsvinet? Så är den cirkeln sluten, krigsvinet liksom!
Ja men gört! Jag följer på Instagram och tycker det verkar väldigt trevligt Hörde ett rykte om att kvarnen i hyssna inte skulle ha öppet sin matverksamhet (har inte orkat kolla upp dock) så tänkte ge mig ut och kolla andra ställen som verkar trevliga - varav Sammels är ett ställeJag älskar också Hjälmeskulla! Och har inte varit på Sammels. Aldrig ens hört om det, men jag ska lägga det på minnet.