Tittar in i ditt kök, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Flädern blommar men jag har NOLL lust att göra flädersaft. Vilket blir första året på länge utan saft. Klarar jag mig utan gin&fläder till nästa år? Någon som har någon kul idé till fläderbären istället? Behöver inte vara saft, tänker picklat eller torkat eller liknande.
Var det inte någon i tråden (@Koltrast @Petruska ?) som gjorde inläggning på just fläderbären så det blev lite som kapris?

Jag insåg när jag gjorde chokladmoussen att jag nu helt uttömt mitt förråd av mörk choklad. KRISEN ÄR HÄR!!! :nailbiting:
Det är dock lite oklart på vilket sätt burkravioli och pulvermos är tänkt att hjälpa.

Angående fläderbären gör man sylt på dem och fyller en paj med, tillsammans med rom, mörk choklad och smuldeg med macadamianötter.

Jag med! (Till skillnad från min blivande...så nu vet jag rakt inte alls hur jag ska göra med mitt älskade arbete i höst :meh:).

Med anledning av kristemat kan jag berätta att mina barn åt pasta (visserligen av gotländskt durumvete) och mamma scans köttbullar i kväll.
Jag vet inte vad som är värst, burkskinka eller färdiga köttbullar. Men jag kommer behöva ett rejält lager med vin när krisen inträffar!
Jag fattar inte varför inte broschyren lyfter fram vikten av att vi har vin hemma som ska lagras olika länge?? Beroende på när krisen kommer och hur långvarig den blir, har man ändå vin!

Jag har idag cyklat min nya elcykel från hemmet till sommarhuset. Stannade till i Kållered för att meka lite och dricka vatten. Jag tvingas numera köpa Loka för jag tänker FAN INTE dricka Ramlösa när det står Busig eller Pigg på etiketten!

Tog glasspaus vid Hjälmeskulla handelsträdgård. Sias strut med pistageglass är inte så dum!

Jag kan inte äta mat när det är så här varmt. Det är faktiskt lite oklart vad jag ätit det senaste. Idag borde jag ha satt betyg hela kvällen, men jag åkte runt och gjorde en massa NÖDVÄNDIGA ärenden först (som att köpa ett träns i storlek full på rea till min lilla häst, som förhoppningsvis inte kan ha storlek full förrän nästa år...) och sedan var jag tydligen TVUNGEN att putsa upp en sele också. Sen fick jag räkmackor och vin på altanen (jag är rätt snäll ändå! Och räkorna var inte orimligt dyra) och efter det var det ingen idé att försöka arbeta. Nytt försök en annan dag!

Jag har idag cyklat min nya elcykel från hemmet till sommarhuset. Stannade till i Kållered för att meka lite och dricka vatten. Jag tvingas numera köpa Loka för jag tänker FAN INTE dricka Ramlösa när det står Busig eller Pigg på etiketten!

Tog glasspaus vid Hjälmeskulla handelsträdgård. Sias strut med pistageglass är inte så dum!
Alltså det där - galet imponerande! Hur många mil är det egentligen? (Och har du fyllt på med protein? :D)
Jag blir liksom trött bara av tanken på att cykla från hemmet till mitt jobb och det är 1,4 mil :o

Alltså det där - galet imponerande! Hur många mil är det egentligen? (Och har du fyllt på med protein? :D)
Jag blir liksom trött bara av tanken på att cykla från hemmet till mitt jobb och det är 1,4 mil :o
Elcykel, kära du, elcykel.

Ungefär 35 kilometer. Men då var det dagens fritidsaktivitet. Sen har jag mest hängt i skuggan, och inte ridit.

Igår hade jag ett återfall i min kolhydratbaserade kosthållning, men idag åt jag sushi till lunch (i skuggan under magnolian på atriumgården på jobbet) och till middag sparris, rökt LAX och sallad på SOJABÖNOR!

Elcyklar verkar vara himla käcka alltså! Men ändå, 35 km är myvket! Tyr du kunde proviantera på vägen (älskar fö hjälmeskulla - hade kunnat bränna min lön där varje månad under sommarhalvåret :o )

Och på tal om plantskolor - har du varit på Sammels lantgård i Landvetter? Där finna café och allt och det verkar himla fint!

Elcyklar verkar vara himla käcka alltså! Men ändå, 35 km är myvket! Tyr du kunde proviantera på vägen (älskar fö hjälmeskulla - hade kunnat bränna min lön där varje månad under sommarhalvåret :o )

Och på tal om plantskolor - har du varit på Sammels lantgård i Landvetter? Där finna café och allt och det verkar himla fint!
Jag älskar också Hjälmeskulla! Och har inte varit på Sammels. Aldrig ens hört om det, men jag ska lägga det på minnet.

Jag åt två avocados och en passionsfrukt på rasten på jobbet. Först en avocado, med örtsalt, och jag kände bara "fan vad god den var, fan vad jag ÄLSKAR avocado". Så jag åt en till. Detta tilltag gjorde mig otippat proppmätt, men kunde ändå pressa i mig de två matskedarna passionsfruktfröklet. Efter jobbet två bäss och en falafelrulle.

Jag älskar också Hjälmeskulla! Och har inte varit på Sammels. Aldrig ens hört om det, men jag ska lägga det på minnet.
Ja men gört! Jag följer på Instagram och tycker det verkar väldigt trevligt :) Hörde ett rykte om att kvarnen i hyssna inte skulle ha öppet sin matverksamhet (har inte orkat kolla upp dock) så tänkte ge mig ut och kolla andra ställen som verkar trevliga - varav Sammels är ett ställe :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
30 31 32
Svar
639
· Visningar
28 659
  • Låst
Kropp & Själ Dagens middag: Surdegsbaguette, rökta räkor och kalixlöjrom :d👌 Edit: Jag tror jag fick numreringen rätt, annars får en moderator ändra :)
Svar
1
· Visningar
353
Senast: Mineur
·
Övr. Hund Hejsan hej! Nu börjar jag bli trött och orolig på alla lösa hundar som helt plötsligt finns här. Jag är en sådan person som absolut...
Svar
4
· Visningar
1 024
Senast: Gnist
·
Övr. Hund Hemma igen, utan Focus.. torsdag, april 20, 2006 Pjuh! Imorse hade Focus fortfarande feber. 39.6 och var allmänt slö och hängig. Vi...
Svar
17
· Visningar
1 518
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama