Så hette det på min uppväxtdialekt. Men jag hade stavat det luggit.Luggigt! Glömde.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så hette det på min uppväxtdialekt. Men jag hade stavat det luggit.Luggigt! Glömde.
Luggit och legat betyder olika saker i Värnamo.Så hette det på min uppväxtdialekt. Men jag hade stavat det luggit.
@Ariane Kan du beskriva småkakan lite mer? Jag råkar älska allt med mandel i så kan säkert ha lite förslag
Intressant! Vilket ord betyder vad?Luggit och legat betyder olika saker i Värnamo.
Intressant! Vilket ord betyder vad?
Aha! Så då säger man i alla fall inte att saker i stil med "Jag har luggit med hen." Det gläder mig, faktiskt!"Legat" betyder "haft sex".
Aha! Så då säger man i alla fall inte att saker i stil med "Jag har luggit med hen." Det gläder mig, faktiskt!
Jag lämnade min barndomsdialekt så tidigt, att jag aldrig hann fördjupa mig i den dialektala sexrelaterade terminologin.
Jag har mängder av rabarber! Var bor du?Igår var jag en god Husmoder och gjorde mitt bästa för att rabarberpajen inte skulle förfaras, då det var min uppfattning att sådana hade väldigt kort hållbarhet. Idag saknar jag den och det finns inte mer rabarber att tillgå. Ett dilemma.
Den kan ha klingat italienskt i namnet, liten, mer åt det runda hållet än det platta, knaprig utanpå men lite seg inuti.
Jag är nästan 100 på att den började på a, annars c.
Du kanske skulle kunna säga "Jag har luggit med en." om du och en man sovit i samma säng. "Na" om en kvinna.
Jag gissar på amaretti - alltså italienska mandelkakorDen kan ha klingat italienskt i namnet, liten, mer åt det runda hållet än det platta, knaprig utanpå men lite seg inuti.
Jag är nästan 100 på att den började på a, annars c.
Jag gissar på amaretti - alltså italienska mandelkakor
Väldigt goda och rätt enkla att göra själv.
Far, Far Away, tyvärr. Vilken sort är det? Min sort tar slut hela tiden; det är ett mysterium. Hittade dock mogna blåbärstry, så det är ju alltid något.Jag har mängder av rabarber! Var bor du?