Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror inte det, dessvärre, enär PARTNERS matpreferenser påminner mycket lite om Edwards.
Men spårvagn med Lill-Babs, det är ju helt fantastiskt! Jag kommer OSÖKT att tänka på när jag åkte rulltrappa med Birgit Cullberg, sedermera avliden.
Jag tror inte det, dessvärre, enär PARTNERS matpreferenser påminner mycket lite om Edwards.
Men spårvagn med Lill-Babs, det är ju helt fantastiskt! Jag kommer OSÖKT att tänka på när jag åkte rulltrappa med Birgit Cullberg, sedermera avliden.
Någon som mött Lassie i sitt kök?
Det känns som om att nästan ha blivit omkullsprungen av Richard Herrey inte ens är i samma universum (jag fräste eftersom jag var less efter en dags julshoppande i Sthlm, han bad väldigt ordentligt om ursäkt).
Det där har ett magiskt skimmer!
Någon som mött Lassie i sitt kök?
Ungefär som en after work i Trollhättan häromsistens. Oförglömlig. Den gav mig minnen jag aldrig kommer att bli kvitt.p.s Höll på att glömma: har ägnat kvällen åt en hobby som dessvärre inkluderade en middag eftersom det var säsongsavslutning. Alltså: hur kan man kalla sig restaurang och servera potatisgratäng ur påse? Den var inte ens kryddad, vete f-n om den ens varit inne i ugnen. Jag misstänker att de värmde påsen i micron.
Ungefär som en after work i Trollhättan häromsistens. Oförglömlig. Den gav mig minnen jag aldrig kommer att bli kvitt.
Jag har bjudit en MATKREATÖR på efterrätt liknande små snoppar. Ett fint ögonblick.
Ett typiskt småstadsställe. Exakt adress osv vet jag inte. Stor lokal, stora tvskärmar, inga övriga gäster, ofattbart trist ölsortiment.Det allra värsta var att jag var så jäkla hungrig att jag åt rubbet för att överleva (det var en lång kväll med aktiviteter) och nu har jag ångest över att "krögaren" tror att maten var till belåtenhet.
Alternativet att först slicka tallriken och sedan klaga på maten kändes inte som ett trovärdigt alternativ.
AW i Trollhättan? Var?
Ett typiskt småstadsställe. Exakt adress osv vet jag inte. Stor lokal, stora tvskärmar, inga övriga gäster, ofattbart trist ölsortiment.
Låter vackert. Vad var de små snopparna gjorda av måntro?
Vi har ju avhandlat det där med biodynamisk odling, tänkte vi kunde harva ett varv med ekologisk odling också.
Några intressanta inlägg i debatten:
https://www.svd.se/medierna-ger-ensidigt-stod-at-ekojordbruket/om/debatt
https://www.svd.se/ekologisk-odling--vagen-till-svalt/om/debatt
https://www.svd.se/ekologisk-odling--vagen-till-battre-halsa/om/debatt
Är det rimligt att vi skall betala 2 ggr för att få ekologisk mat? Först en gång via skatten för bidrag till ekologiskt jordbruk o sen en gång till i affären pga högre priser.
Det recept jag läste häromdagen var att man skulle vispa äggvitorna så hårt att de inte rann ur skålen om man vände den upp o ner. Klicka ut på en ugnsplåt med platt nedplattad utrymme i mitten, grädda ett antal minuter så dom blir som typ kletiga maränger, ta ut plåten o häll en äggvita på varje "moln" o grädda vidare så att äggulan blir varm.Ägg. Jag fick hybris efter att ha bläddrat i en bok av Hannu S och skulle göra nåt jag tror kallades äggmoln. Man pocherade vitan som blandats med socker och vanilj har jag för mig, men numer vet jag att man ska få rotation på vattnet, inte enbart ägget... det blev vita avlånga korvar, likt en kondomförsedd snopp. Dessa placerades i vaniljkräm och dekorerades ymnigt med kanderade blommor. Ingen hade troligen märkt något om jag inte drabbats av nervöstourettes och serverat med orden: Ursäkta att det ser ut som SNOPPAR (sen sade jag nog snopp 10 ggr till den middagen).
Det recept jag läste häromdagen var att man skulle vispa äggvitorna så hårt att de inte rann ur skålen om man vände den upp o ner. Klicka ut på en ugnsplåt med platt nedplattad utrymme i mitten, grädda ett antal minuter så dom blir som typ kletiga maränger, ta ut plåten o häll en äggvita på varje "moln" o grädda vidare så att äggulan blir varm.
I receptet jag återgav pocheras inte äggen, så det får bli en annan diskussion om någon är sugen.Spännande! Jag älskar pocherade ägg, särskilt om de tillagas av någon annan ( i efterrätten jag gjorde användes bara vitan ska tilläggas).