Tittar in i ditt kök, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte mig emot, det är inte jag som är drabbad. :)
p.s Det var jag som åt Budapestbakelse senast igår.

Känner mig lite smickrad @Petruska - annars brukar du ju anklaga mig för att vara och närmast patologisk munter. Kan inte jag få sprida lite negativa energier för en gångs skull? Va, va, va????:)
Negativa energier med glad smiley? Du är inte gjord för negativt tänkande.

Men trösterikt nog brukar våra teman bara pågå en vecka eller så. Inte ens polaren Edward tycks få en infarkt i veckan, så vi ska nog klara oss.

Jag är HELT inne på att laga Edward Blom-inspirerad mat! Om mina godmodiga små skämt gör dig så ofattbart olycklig blir jag så ångerfull så det kan du inte tro! Som straff ska jag genast äta ett kilo smält ost med sked!
Du beskrev nästan min lunch, jag utgick från en fryst vegetarisk köpepizza, kryddad med rosmarin o timjan samt lite nostalgisk Herbamare. Ovan på det ett paket grovsmulad fetaost o toppade hela härligheten med flera väl tilltagna skivor brie.
Hunden älskar när jag äter pizza eftersom han får vara avfallskvarn som tar hand om det mesta av bottnen o kanterna.:)

Gjorde en "vad köket har att erbjuda" och lyckades få ihop egengjorda fiskpinnar med färskpotatis, sallad från helgen, "remoulad" och dessutom ett glas vin till det. Fenomenalt gott och väldigt lättlagat eftersom det mesta typ redan var klart (förutom fiskpinnarna då men det var kul att lyckad med paneringen för ovanlighetens skull! :D)

Frågan är... innebär detta att @Petruska kan fuska och få insidertips rörande matlagning? Jag är HELT TAGEN! Och måste ev skaffa ny hobby så jag kan hänga med Edward.
Jag tror inte det, dessvärre, enär PARTNERS matpreferenser påminner mycket lite om Edwards.

Men spårvagn med Lill-Babs, det är ju helt fantastiskt! Jag kommer OSÖKT att tänka på när jag åkte rulltrappa med Birgit Cullberg, sedermera avliden.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 677
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 101
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar