Tittar in i ditt kök, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mycket!

Jag planerar måltider i stil med sparris med hollandaise och musslor med aioli.

Kött är ju en stor grej i det Edwardianska köket, så jag hoppas på lite stöd från @athena_arabians på den punkten. Undrar om Edward gillar att grilla och röka sin mat?

Han verkar ju vara rätt urban så frågan är hur friluftsmatlagande han är? Det lär inte vara så där vansinnigt populärt på Söder att dra igång en vedeldad rök som eldas i bortåt 17-18 timmar (vilket man måste för vissa råvaror).

Edit: Det verkar som han grillar iaf: http://nyheter24.se/nyheter/trender/850408-har-ar-edward-bloms-basta-grilltips-grilla-aldrig-pa-en

http://www.dagsformat.se/edward-blom-man-kan-grilla-det-mesta-om-man-far-snitsen/

"Ju fulare desto godare" - ett budord väl värt att tänka på ...:D
1024px-Psetta_maxima_Luc_Viatour.jpg

Vi kanske kan nöja oss med att inspireras av honom:D

Här försöker man tänka utanför BOXEN och vad får man (JAG) för det? Efter allt jag gjort för er, är detta tacken? Nänä. Tänk inte på mig när jag slevar i mig CF direkt ur förpackningen.
Jag är HELT inne på att laga Edward Blom-inspirerad mat! Om mina godmodiga små skämt gör dig så ofattbart olycklig blir jag så ångerfull så det kan du inte tro! Som straff ska jag genast äta ett kilo smält ost med sked!

Inte mig emot, det är inte jag som är drabbad. :)
p.s Det var jag som åt Budapestbakelse senast igår.

Känner mig lite smickrad @Petruska - annars brukar du ju anklaga mig för att vara och närmast patologisk munter. Kan inte jag få sprida lite negativa energier för en gångs skull? Va, va, va????:)

p.s Det där lät ju som en himla bra idé rent allmänt. Ost och vin och pratglad afton i bittra Bukedamers sällskap. BEBISEN kan jag gärna slösa lite överblivna moderskänslor på ...:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 677
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 101
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar