Tittar in i ditt kök, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej mer åt kristallkronehållet, stil och klass. Flygel. :)

Åhå. Jag har bott i denna gudsförgätna stad som stundom luktar fiskmjöl... därav nyfikenheten.
Det jag tänker på låg i ett hörn nära torget. Högt i tak, vackra originaldetaljer men stylat av Laura Ashley på speed. Dock 20-ish år sedan.

Åhå. Jag har bott i denna gudsförgätna stad som stundom luktar fiskmjöl... därav nyfikenheten.
Det jag tänker på låg i ett hörn nära torget. Högt i tak, vackra originaldetaljer men stylat av Laura Ashley på speed. Dock 20-ish år sedan.

Det skulle kunna vara samma, men i så fall har de bytt ägare. Inga blommiga kuddar så långt mitt öga nådde. :)

Laura Ashley ser man knappast numera, tror jag? Jag hade glömt eländet, men påmindes nu om ett MYCKET småblommigt dop på Lidingö för många år sedan. Herregud vilka hopplösa klänningar!

Hittade det här receptet i natt och tänkte såklart på den här tråden!

2DVnX86.jpg

En mycket god idé!

Och rent allmänt för tråden så tycker jag att vi kan ha någon form av veckatema igen. Kanske inte nödvändigtvis varm smörgåstårta, men det var väldigt inspirerande sist vi hade något liknande :)

Satt och tänkte exakt samma sak!
Jag föreslår tema Edward Blom. Vill man modifiera för att kunna överleva ( dvs minska fettet) bör det ju vara okej. Har aldrig lagat något av hans recept och känner för en utmaning.
Annars Kalf-Hansen kanske? Men ogräs äter ju många av oss ändå.

Satt och tänkte exakt samma sak!
Jag föreslår tema Edward Blom. Vill man modifiera för att kunna överleva ( dvs minska fettet) bör det ju vara okej. Har aldrig lagat något av hans recept och känner för en utmaning.
Annars Kalf-Hansen kanske? Men ogräs äter ju många av oss ändå.
Ja, Edward Blom! För mig är det en helt ny grej!

Det vill säga, jag känner så klart till honom, men jag har endast dimmiga begrepp om hans mat. Han gör egna recept, alltså, eller är det mer som en kulturell tematik i stil med brässerad njure, ostron och hummer termidor?

Ogräs har jag levt på sedan i påskas, så lite brässerad njure skulle verkligen vara en omväxling!

Ja, Edward Blom! För mig är det en helt ny grej!

Det vill säga, jag känner så klart till honom, men jag har endast dimmiga begrepp om hans mat. Han gör egna recept, alltså, eller är det mer som en kulturell tematik i stil med brässerad njure, ostron och hummer termidor?

Ogräs har jag levt på sedan i påskas, så lite brässerad njure skulle verkligen vara en omväxling!

Typ! Massa grädde och sprit är min uppfattning. Samt kalv och ostron. Överdåd som lägger sig som bomull kring hjärtat. Jag bara förutsätter att han kreerar egna saker?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 682
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 101
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V