Tittar in i ditt kök, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Planerna blev lite omkastade, så den rökta siken blev middag och min lunch kom att bestå av pic-a-deli-sallad(flera timmar för sent, ett under att jag varken storgråtit eller strypt någon idag). En sådan där dag när jag inte haft tid att ta in vad jag ätit, vilket kanske varit lika bra - inte precis min mest kulinariskt fulländade fredag.

Käkade nyss middag från Icas Matkasse. Ytterst tråkig sådan faktiskt. Kycklingklubbor i ugnen med salt och peppar, nudlar som man blandade med teriyakisås och kokt broccoli. Fantastiskt tråkigt.

Innan idag - en halv pizza från gårdagens drinkkväll. :D

Blir nog något slags ätbart under nattens pass på jobbet. Kanske koka mig ett par ägg eller liknande.

Väninna och jag gjorde hamburgare. Mycket enkelt. Mycket gott. Mycket trevligt!

I torsdags bakade jag mitt livs första morotskaka och lite sådan åt vi också, lyckades till och med få ihop en liten vaniljfrosting! Den är ännu godare idag... :angel:
Hur gjorde ni? Jag är sugen på GOD hamburgare. Antingen ute på lokal - men var i så fall, kära västkustbor? Eller hemma, men hur gör man? Även brödet måste vara GOTT.

Hur gjorde ni? Jag är sugen på GOD hamburgare. Antingen ute på lokal - men var i så fall, kära västkustbor? Eller hemma, men hur gör man? Även brödet måste vara GOTT.

The Barn! Alltid The Barn.
Med pommes och bearnaisesås, för deras bearnaise är typ den godaste i livet. Alternativt sötpotatispommes & tryffelmajjo!

The Barn! Alltid The Barn.
Med pommes och bearnaisesås, för deras bearnaise är typ den godaste i livet. Alternativt sötpotatispommes & tryffelmajjo!
Hmmm... jag kanske ska ge det en chans? Tror du att jag trivs där även taget i beaktande att jag är ett halvt århundrade gammal och typ rödstrumpa och vänsterintellektuell?

Cider... kanske blir det något till den om jag orkar. Jag var tvungen pga PostMord att åka hem (fellevererat, det skulle eg kommit hit och grannen fick inte hämta ut trots mitt pass). Dvs jag har kört tor till hemmet och är nu slut som artist. Ridå och skål!

Jag har också varit på The Barn och ja, det var riktigt bra. Underbara picklade grönsaker! @Petruska

Igår gjorde vi verkligen inget särskilt, men det som höjde det hela var något äppelrökt bacon, fantastisk smak! Det fick rinna av ordentligt och var riktigt krispigt och sååå smakrikt. Bröden var Max Friscobröd och så gjorde jag en dressing med yoghurt, lite majonnäs och sriracha.

Ikväll gjorde jag väldigt snabb och god pasta. Lök, vitlök, strimlad lövbiff och smaksatt crème fraiche (med pepparrot och citron, antagligen menad för fisk men äsch) blev pastasås tillsammans med strimlad röd paprika. Färsk tagliatelle. Parmesan och en massa peppar och så en grabbnäve grönt på.

Jag har, hör och häpna, druckit vin till middagen ikväll :D är därför helt slut för jag tål verkligen inte alkohol. :o

Nåja, till middag blev det stekt röding kryddad med citron, potatis- och palsternackspuré, vitvinssås med enbär samt picklad rödlök, gurka och blomkål. Väldigt snälla och milda smaker men himla gott.

Jag gjorde lammfärsbollar med mandel och inlagd citron (finhackat) i. Dessa fick puttra i en massa hackad spenat som jag kryddade med lökfrön och spiskummin och sådant. Stekte även aubergine i gurkmeja och andra kryddor och såsade till det med lite tomatpuré. Basmatiris med saffran till.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka