Tittar in i ditt kök, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har också använt risoni i kall/ljummen sallad. Men tror man kan ha det i soppa också :)

Jag testade i soppa, de låg på botten och var hala som f-n och svåra att få upp... lite oaptitligt utseende också. Men i sallad är ett ba förslag.
Jag har en "sallad" jag gör på sommaren med quinoa, fetaost, färska jordgubbar och massa vit balsamico. Där borde risoni kunna vara ett quinoa-alternativ.

Jag löpte amok när vi uträttade ärende och drabbades av akut hungersnöd. PIPPIN fick springa in på McDonalds och köpa en liten hamburgare åt undertecknad. Darrade som ett asplöv och INHALERADE den lilla transfettsburgaren på något som måste vara rekordtid. PIPPIN tittade på mig med lika delar fasa och beundran.
Det måste vara hormonellt. Nu rör jag mig ytterst försiktigt här...

Åt nudlar till lunch som en äkta student haha, men det är rätt gott nån gång i halvåret trots allt.
Har insett att jag har en massa ägg i kylen som borde användas (även om de räcker mkt längre än datumet som står på) så jag funderar på att göra pannkakor till middag. Gott att äta men lite långtråkigt att steka (och nu bara för att jag skriver detta så inser jag att det ju blir raggmunkar till middag, det var länge sedan sist!)

Jag har drabbats av ännu ett fall av husmanskostlängtan. Vad är det här?! Jag fick nästan aldrig husmanskost ens när jag var barn, är det kanske min kropp som försöker ta igen detta nu? Eller är det hemlängtan förklädd till matsug?

Nåja, det blir i alla fall något så tjusigt som oxjärpar med gräddsås till middag idag. Jag tänkte försöka med rödbetschutney till istället för lingon, så blir det någon slags spänning i det hela i alla fall. Kan vi ju låtsas.

Åt nudlar till lunch som en äkta student haha, men det är rätt gott nån gång i halvåret trots allt.
Har insett att jag har en massa ägg i kylen som borde användas (även om de räcker mkt längre än datumet som står på) så jag funderar på att göra pannkakor till middag. Gott att äta men lite långtråkigt att steka (och nu bara för att jag skriver detta så inser jag att det ju blir raggmunkar till middag, det var länge sedan sist!)

Äggröra! Kan varieras i det oändliga och är lätt och fräsch mat :up:

Får ge det ett försök till nån dag framöver, har ett helt paket kvar efter dagens middag. Ska röra så extremt försiktigt jag bara kan och typ mellanvärme (dvs 6 av 12), eller ska man ha ännu lägre platta tro?

Får ge det ett försök till nån dag framöver, har ett helt paket kvar efter dagens middag. Ska röra så extremt försiktigt jag bara kan och typ mellanvärme (dvs 6 av 12), eller ska man ha ännu lägre platta tro?

Det beror på spisen men på min gamla spis med spisplattor brukar jag ha på 3-4 av 6.

Jag rör försiktig men bestämt, absolut inte för snabbt (den ska ju inte vispas). En dutt grädde eller mjölk i smeten och lite smör i kastrullen. Jag har en rätt smal kastrull som är perfekt för äggröra. Är kastrullen för vid tycker jag det är lätt hänt att den blir torr innan man hinner reagera.

Jag löpte amok när vi uträttade ärende och drabbades av akut hungersnöd. PIPPIN fick springa in på McDonalds och köpa en liten hamburgare åt undertecknad. Darrade som ett asplöv och INHALERADE den lilla transfettsburgaren på något som måste vara rekordtid. PIPPIN tittade på mig med lika delar fasa och beundran.
Det måste vara hormonellt. Nu rör jag mig ytterst försiktigt här...
Usch, vad jag känner med dig. Jag upplever något snarlikt om än såklart totalt väsensskilt. Min kropp ser ut att ha återhämtat sig mer än väl, men något står ännu inte rätt till inuti och jag får extrema blodsockerfall och börjar typ skaka och storgråta om mat inte petas in hela jäkla tiden. Jag är som ett litet barn och har liksom inga marginaler. Så idag när lunchen blev lite sen(frukost vid sex, fika nio och lunch vid 14) kom jag helt ur spår och har inte återhämtat mig än. Känns ytterst irriterande att vara så klen, särskilt som jag ser så alldeles oerhört frisk ut.

Nåväl: middag: linsgryta, rågbröd med keso och till dessert lite turkisk yoghurt med hjortronsylt.

Usch, vad jag känner med dig. Jag upplever något snarlikt om än såklart totalt väsensskilt. Min kropp ser ut att ha återhämtat sig mer än väl, men något står ännu inte rätt till inuti och jag får extrema blodsockerfall och börjar typ skaka och storgråta om mat inte petas in hela jäkla tiden. Jag är som ett litet barn och har liksom inga marginaler. Så idag när lunchen blev lite sen(frukost vid sex, fika nio och lunch vid 14) kom jag helt ur spår och har inte återhämtat mig än. Känns ytterst irriterande att vara så klen, särskilt som jag ser så alldeles oerhört frisk ut.

Nåväl: middag: linsgryta, rågbröd med keso och till dessert lite turkisk yoghurt med hjortronsylt.

Du får göra som jag, alltid ha något litet ätbart tillgängligt. Typ nötter, kex eller nåt.

Sån blev jag också.

Jag har fortfarande drag av det, men inte så övertydligt längre.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka