Tittar in i ditt kök, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sambon är på KONGFERANGS och delar sovrum med en "kollega" :nailbiting::nailbiting::nailbiting: borde jag DUMPA?!?

Så på grund av hela huset för mig själv passade jag på att äta middag ihop med @Anna och @Ceta (oklart dock om jag körde taktiken "äta tills jag är så mätt att jag glömmer potentiell KONGFERANGSROMANS pga illamående" men med tanke på hur mätt jag är känns det rimligt :D). Mycket trevligt alltså!

Lax, spetskål och purjolök i ugn ihop med citron, sesamfrön, soja och chiliflingor var grunden till middagen. Det åts ihop med nudlar och Sriracha-majonnäs (samt extra Sriracha till Anna :D)

Efter flertalet omgångar sällskapsspel blev det efterrätt i form av kokosvåfflor med diverse tillbehör. Jag tyckte nog att vaniljglass ihop med mango samt råsockerstekt ananas var den bästa kombinationen alltså :up: Så det ska jag äta till frukost :o :D

Himla fin kväll iaf så nu är jag helt slut och så mätt att jag tänker sova typ tills på måndag :D
Klokt också att du samlar krafterna inför OTROHETSSCENEN. Ställ honom mot väggen bara! Om han visar sig tveksam till att låta dna-analysera hela sitt bagage, vet du vad klockan är slagen!

Sambon är på KONGFERANGS och delar sovrum med en "kollega" :nailbiting::nailbiting::nailbiting: borde jag DUMPA?!?

Så på grund av hela huset för mig själv passade jag på att äta middag ihop med @Anna och @Ceta (oklart dock om jag körde taktiken "äta tills jag är så mätt att jag glömmer potentiell KONGFERANGSROMANS pga illamående" men med tanke på hur mätt jag är känns det rimligt :D). Mycket trevligt alltså!

Lax, spetskål och purjolök i ugn ihop med citron, sesamfrön, soja och chiliflingor var grunden till middagen. Det åts ihop med nudlar och Sriracha-majonnäs (samt extra Sriracha till Anna :D)

Efter flertalet omgångar sällskapsspel blev det efterrätt i form av kokosvåfflor med diverse tillbehör. Jag tyckte nog att vaniljglass ihop med mango samt råsockerstekt ananas var den bästa kombinationen alltså :up: Så det ska jag äta till frukost :o :D

Himla fin kväll iaf så nu är jag helt slut och så mätt att jag tänker sova typ tills på måndag :D

Det var fantastiskt gott alltihop! Jag är fortfarande mätt ;)

Och, detta hann jag aldrig nämna igår, så hoppas jag att detta har avstyrt misstankarna om mig och de två semlorna och din sambo, osv ;)

Stekt kolja kryddad med sechuanpeppar och koreansk chili, belugalinser med lime (blad, pressad och zest), ingefära och vitlök, udonnudlar stekta med sesam och hackad spenat. Det blev riktigt gott! Nu: kaffe och en bit mörk choklad.

Skippade våffeldagen. Inte det minsta sugen.

Så där kan man väl inte resonera??? Inte sugen???:confused:

Ja i alla fall inte i mitt fall som har en ytterst öm moder som fyller år på våffeldan och ÄLSKAR våffelfester. I år fyllde hon dessutom 80 och då blev det ÅRHUNDRADETS våffelfest. Herregud. Löjrom, pateer, ostar av alla sorter, marmelader, skaldjur, röror av alla upptänkliga slag, bär, sylter, grädde, strössel, kolasåser, chokladsåser, marshmellowsfluff ... ALLT fanns.

För maken (som då upplysningsvis inte är make utan enbart sambo) var det första gången han upplevde detta event. Han är inte lika härdad som vi andra - uppenbarligen- för han mår INTE bra idag. Hoppas att han repar sig snart.

Själv ägnade jag mig mest åt att vispa våffelsmet åt alla 50 gästerna. Åt bara tre våfflor. En med löjrom och två med hallon och lite grädde. Mår prima.

En av mina söner slog det gamla rekordet på 11 våfflor (han åt 12). Han mådde inte heller speciellt bra när jag pratade med honom sent igår kväll.

Men mamma var lycklig och det är ju det enda viktiga i sammanhanget.

Våfflor, pha! Æbleskiver it is. Dock ej igår.

Var tvungen att googla, för inte ens du kan ju tro att min mamma skulle nöja sig med äppelskivor i stället för sin våffelfest. :) Och då upptäckte jag att äppelskivor betyder fluffiga munkar i grannlandet. Det hade jag ingen aning om. Dock tror jag att de gör sig så där ihop med rökt lax, skaldjursröra och mashmellowsfluff?

Klokt också att du samlar krafterna inför OTROHETSSCENEN. Ställ honom mot väggen bara! Om han visar sig tveksam till att låta dna-analysera hela sitt bagage, vet du vad klockan är slagen!

Jag tänker att jag redan nu ska messa honom och skriva "vi måste prata" så han förstår allvaret?!

Det var fantastiskt gott alltihop! Jag är fortfarande mätt ;)

Och, detta hann jag aldrig nämna igår, så hoppas jag att detta har avstyrt misstankarna om mig och de två semlorna och din sambo, osv ;)

Hm ja, du skulle ju rent teoretiskt kunna ha klonat dig :nailbiting: Så jag vill nog ändå inte avskriva dig helt :D

Min partner som är ett synnerligen obstinat exemplar ogillar all form av normerat ätande. Exempelvis vill han mycket hellre dricka vin och äta hummer en tisdag till lunch än en lördag kväll. Följaktligen är det lögn att få honom att få med på våfflor på våffeldagen. Istället ska vi äta våfflor idag. Om det inte blir bakad potatis med @Hyacinth s patenterade röra till.

Min partner som är ett synnerligen obstinat exemplar ogillar all form av normerat ätande. Exempelvis vill han mycket hellre dricka vin och äta hummer en tisdag till lunch än en lördag kväll. Följaktligen är det lögn att få honom att få med på våfflor på våffeldagen. Istället ska vi äta våfflor idag. Om det inte blir bakad potatis med @Hyacinth s patenterade röra till.

Visst är den användbar! Och just som bas, sen kan man ju går hur bananas man vill. Den är god till pasta också;) .

Var tvungen att googla, för inte ens du kan ju tro att min mamma skulle nöja sig med äppelskivor i stället för sin våffelfest. :) Och då upptäckte jag att äppelskivor betyder fluffiga munkar i grannlandet. Det hade jag ingen aning om. Dock tror jag att de gör sig så där ihop med rökt lax, skaldjursröra och mashmellowsfluff?
Man brukar få dem med sylt och socker. :)

Men marshmallowsfluff! Vad ÄR det ens?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka