Tittar in i ditt kök, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi körde på ett vinnande koncept; hederliga svenska fredagstacos. Sambon blandade kryddblandning och bakade tortillabröd, så det blev himla gott. Till efterrätt åt vi kanterna av en choklad och lakritskaka som jag ska bjuda på imorgon när jag är på kurs :)

Vi körde på ett vinnande koncept; hederliga svenska fredagstacos. Sambon blandade kryddblandning och bakade tortillabröd, så det blev himla gott. Till efterrätt åt vi kanterna av en choklad och lakritskaka som jsg ska bjuda på imorgon när jag är på kurs :)
Kakan låter himmelsk, berätta mer!
/Hon som inte alls längtar efter choklad

Vad gör man när man har ont i huvudet (och är yr) pga nacken, allmänt less och trött? Jo, man ställer sig och gör rödvinssås :cautious:

För idag ska jag f-n äta fint marmorerad ryggbiff!

Jag har också fått svaret på varför maten smakat så konstigt senaste dagarna, jag hade tydligen fått svamp (igen). Jag älskar verkligen biverkningarna av mina mediciner :meh: Skönt nog hade jag tjatat mig till flukonazol så jag hade det hemma iaf.

Gårkvällens middag (utan Zlatan) blev råbiff till förrätt och grillad röding till huvudrätt. Drack rödvin till båda. Imorse; croissantfrukost! Och nu sitter jag vid ett köksbord och sippar lyckad lägenhetsförsäljningschampagne, medan värden och värdinnan rockar rotsaker i ugn, broccolibiffar och salsa verde.

Gårkvällens middag (utan Zlatan) blev råbiff till förrätt och grillad röding till huvudrätt. Drack rödvin till båda. Imorse; croissantfrukost! Och nu sitter jag vid ett köksbord och sippar lyckad lägenhetsförsäljningschampagne, medan värden och värdinnan rockar rotsaker i ugn, broccolibiffar och salsa verde.

Ok, så de har alltså sålt lägenhet och du får dricka champagne? Nice! :up:

Här blev rödvinssåsen helt ok fast jag glömde köpa vitlök. Potatisen klyftar sig i ugnen och jag ska strax steka den fina ryggbiffen. Köpte en billig ny bordeaux som jag ska testa till maten.

Känns helt ok.

Jag slängde på lite grönmögelost på biffarna också :up: Vinet var helt ok men inget att skriva hem om. Det hade nog vunnit på lagring och lite luftning.

Jag har ätit erbarmligt tråkigt idag, så till den milda grad att jag känner mig lite nedstämd.

Till lunch matvete uppvärmt med frysta wokgrönsaker, ett ägg och lite kikärtor mosade med sriracha.

Min middag, den var ännu värre: Mer av matvetet, den här gången alltjämt kylskåpskallt, med en slatt av en soppa jag bjöd på i förrgår, lite morot och squash hyvlat rakt ner i tallriken medelst osthyvel, resten av kikärtorna och ajvar. Eh. Förbättringspotential. Låt oss glömma och förlåta.

Jag har ätit erbarmligt tråkigt idag, så till den milda grad att jag känner mig lite nedstämd.

Till lunch matvete uppvärmt med frysta wokgrönsaker, ett ägg och lite kikärtor mosade med sriracha.

Min middag, den var ännu värre: Mer av matvetet, den här gången alltjämt kylskåpskallt, med en slatt av en soppa jag bjöd på i förrgår, lite morot och squash hyvlat rakt ner i tallriken medelst osthyvel, resten av kikärtorna och ajvar. Eh. Förbättringspotential. Låt oss glömma och förlåta.

Man kan inte alltid ligga på topp. Min middag var den största ansträngningen jag gjort på flera veckor (pga jobb, förkylning etc). Tidigare idag bestod födan av en Propud med crunch (Apple Pie någonting) och en macka med ost.

Stekt kolja kryddad med sechuanpeppar och koreansk chili, belugalinser med lime (blad, pressad och zest), ingefära och vitlök, udonnudlar stekta med sesam och hackad spenat. Det blev riktigt gott! Nu: kaffe och en bit mörk choklad.

Skippade våffeldagen. Inte det minsta sugen.

Jag får väl egentligen inte säga det idag men jag har aldrig fattat det fantastiska med våfflor. Jag gillar inte plättar och pannkakor heller, stabbigt, för fett och för sött.

Ska jag ha något i den stilen blir det blinier med rom, creme fraiche och rödlök.

Jag får väl egentligen inte säga det idag men jag har aldrig fattat det fantastiska med våfflor. Jag gillar inte plättar och pannkakor heller, stabbigt, för fett och för sött.

Ska jag ha något i den stilen blir det blinier med rom, creme fraiche och rödlök.

Åh, det fantastiska är att BARNET tycker man är bäst. Jag gillar frasvåfflor med löjrom, lök och gräddfil, annars måttligt road.

Sambon är på KONGFERANGS och delar sovrum med en "kollega" :nailbiting::nailbiting::nailbiting: borde jag DUMPA?!?

Så på grund av hela huset för mig själv passade jag på att äta middag ihop med @Anna och @Ceta (oklart dock om jag körde taktiken "äta tills jag är så mätt att jag glömmer potentiell KONGFERANGSROMANS pga illamående" men med tanke på hur mätt jag är känns det rimligt :D). Mycket trevligt alltså!

Lax, spetskål och purjolök i ugn ihop med citron, sesamfrön, soja och chiliflingor var grunden till middagen. Det åts ihop med nudlar och Sriracha-majonnäs (samt extra Sriracha till Anna :D)

Efter flertalet omgångar sällskapsspel blev det efterrätt i form av kokosvåfflor med diverse tillbehör. Jag tyckte nog att vaniljglass ihop med mango samt råsockerstekt ananas var den bästa kombinationen alltså :up: Så det ska jag äta till frukost :o :D

Himla fin kväll iaf så nu är jag helt slut och så mätt att jag tänker sova typ tills på måndag :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka