Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var det, men jag har mens och är ett bottenlöst hål och vill bara äta choklad, gråta och titta på dåliga serier eller läsa romaner. Fast jag inser att jag inte har många sympatipoäng att hämta. Står liksom lite i skuggan i den grenen
Kakan låter himmelsk, berätta mer!Vi körde på ett vinnande koncept; hederliga svenska fredagstacos. Sambon blandade kryddblandning och bakade tortillabröd, så det blev himla gott. Till efterrätt åt vi kanterna av en choklad och lakritskaka som jsg ska bjuda på imorgon när jag är på kurs
Kakan låter himmelsk, berätta mer!
/Hon som inte alls längtar efter choklad
Aha, Buffé igen, alltså. Bra val att byta ut sötningsmedlet, jag såg att de hade flera recept med det och jag måste erkänna att jag är ganska skeptisk.http://www.ica.se/recept/lakritsbrownie-med-pekannotter-och-citroncreme-721846/
Kakan blir liksom inte så seg eller så utan ganska så smulig/porös (och jag använder icke sötströ utan vanligt strösocker). Vet inte hur det blir med citroncremen för den ska på imorgon hade jag tänkt
Ja jag är också mycket skeptisk till sötningsmedel, men jag tänker att i sådär här fall så fungerar det bra att byta rakt av eftersommdet inte ska vara så söttAha, Buffé igen, alltså. Bra val att byta ut sötningsmedlet, jag såg att de hade flera recept med det och jag måste erkänna att jag är ganska skeptisk.
Gårkvällens middag (utan Zlatan) blev råbiff till förrätt och grillad röding till huvudrätt. Drack rödvin till båda. Imorse; croissantfrukost! Och nu sitter jag vid ett köksbord och sippar lyckad lägenhetsförsäljningschampagne, medan värden och värdinnan rockar rotsaker i ugn, broccolibiffar och salsa verde.
Grattis till leveransdatumet!Våffelmiddag till några, vallmobröd till andra. Vi väntar på JESUS mest.
Jag har ätit erbarmligt tråkigt idag, så till den milda grad att jag känner mig lite nedstämd.
Till lunch matvete uppvärmt med frysta wokgrönsaker, ett ägg och lite kikärtor mosade med sriracha.
Min middag, den var ännu värre: Mer av matvetet, den här gången alltjämt kylskåpskallt, med en slatt av en soppa jag bjöd på i förrgår, lite morot och squash hyvlat rakt ner i tallriken medelst osthyvel, resten av kikärtorna och ajvar. Eh. Förbättringspotential. Låt oss glömma och förlåta.
Stekt kolja kryddad med sechuanpeppar och koreansk chili, belugalinser med lime (blad, pressad och zest), ingefära och vitlök, udonnudlar stekta med sesam och hackad spenat. Det blev riktigt gott! Nu: kaffe och en bit mörk choklad.
Skippade våffeldagen. Inte det minsta sugen.
Jag får väl egentligen inte säga det idag men jag har aldrig fattat det fantastiska med våfflor. Jag gillar inte plättar och pannkakor heller, stabbigt, för fett och för sött.
Ska jag ha något i den stilen blir det blinier med rom, creme fraiche och rödlök.