Tittar in i ditt kök, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kom på vilken film det var, den var från 70-talet till och med. Närkontakt av tredje graden.
Nån sån här musik alltså:

Annars är väl den här aldrig fel i ANKOMST-sammahang, oavsett vad som ankommer:

Fan vad OT ... @Hyacinth, hoppas du får ÄTA något gott idag!

Mycket passande och dramatiskt! Man ska gärna ta med musik till sjukhuset tydligen, det där kan vara något. Jag var annars inne på When the saints go marchin in. Musik! Jag fattar liksom inte varför? Ska jag snittas till tonerna av Robert Broberg?
Aldrig. Domedagstystnad är min grej.

Har ätit kardemummaskorpor, mer än nöjd. Ska även fylla på förrådet av isglass och frusna bär.

(Min Ömma Moder har meddelat Sin (och Fadrens) ankomst efter Ankomsten och sagt att jag får tala om vad de ska ta med för mat som jag längtar efter. Känns super om jag bortser från att de anländer 2 dagar efter snittet:D
Nåja, skönt att de bryr sig och vill, motsatsen är värre.)

Nej! Absolut inte "vräkningen". Av alla fåniga ord för graviditetsrelaterade händelser som fötts (!) inne på Förälder är väl vräkning ett att de värsta. @Hyacinth s bebis ska inte vräkas.

Jag tycker att "vräkning" var riktigt skojigt, det hade jag själv gärna använt på den tiden det begav sig med förlossningar i mitt fall. Speciellt mellansonen hade jag gärna vräkt lite tidigare. Er andras reaktioner på ordet får mig att undra vad jag är för hemsk människa egentligen? :o

Fy vad ni är roliga i den här tråden! Min dagliga kaffepaus-underhållning! (fast egentligen har vi inga uttalade kaffepauser på mitt jobb, men eftersom jag är SVENSK blir jag KRÄNGT om jag inte får mina fikapauser så jag brukar ta dem ändå. I smyg.)

Havregrynsgröten fick stryka på foten igår när sambon fixade hemlagad falafel. Den åt vi med pitabröd, vitlökshummus och fattoush. Så. Himla. Gott.

Ikväll ska vi fira mors dag lite i förskott och det blir middag på malaysisk restaurang. Jag tror aldrig att jag har ätit malaysisk mat (heter det ens malaysisk?), men jag brukar vara rätt förtjust i asiatiskt av alla de slag så jag är nöjd med valet av ställe!

Nej, det är GÖKUNGENS. (Enligt densamma är allt mitt fel, men detta kan inte vara det.)

Tyvärr, det var din formulering inte gökungens. Så jag fortsätter att hålla dig ansvarig. Funderar på lämplig kompensation.

För att inte hamna helt OT så kan jag informera alla hängivna fans att jag tänker slå till med en lunch snart. Lutar nog åt något så rafflande som knäckemacka med rökt skinak och tomat samt keso med varma hallon till efterrätt.

Jag tycker att "vräkning" var riktigt skojigt, det hade jag själv gärna använt på den tiden det begav sig med förlossningar i mitt fall. Speciellt mellansonen hade jag gärna vräkt lite tidigare. Er andras reaktioner på ordet får mig att undra vad jag är för hemsk människa egentligen? :o

Min unge vräktes definitivt.
Först vattnet och sen tre dygn senare medelst mediciner tills livmodern i princip vände ut och in på sig för att få ut honom, eftersom det dröjde nästan ett dygn efter medicineringen sattes in...

Nu ska jag äta Mac and cheese på påse :D

Min unge vräktes definitivt.
Först vattnet och sen tre dygn senare medelst mediciner tills livmodern i princip vände ut och in på sig för att få ut honom, eftersom det dröjde nästan ett dygn efter medicineringen sattes in...

Nu ska jag äta Mac and cheese på påse :D

Glöm inte att fritera dem innan du äter!!!

Avkomman åt havregrynsgröt med blåbär och hallon, det var tydligen det enda ätliga vi hade hemma. PIPPIN ska få lax med citronsås, stekt broccoli med vitlök och hasselnötter samt små kokta dyra potatisar. Själv har jag ätit lite lösgodis och köpt nya spännande isglassar!

Ensammiddag framför datorn(så deppigt, ej underhållning utan nödvändigheter): lax(patentlösningen att försiktigt tillaga en fryst fiskbit på defrostläge i micron är ganska bra i sådana här lägen och fisken blir faktiskt fin), matvete, ångad broccoli och squash, lättstekt ramslök och en klick turkisk yoghurt, citron och olivolja.

Dagens mat har varit sådär...
Frulle blev två finncrisp (den rejälare sorten) med makrill. Lunch(?) en proteinbar och nu till middag blev det tomatsås med blandade bönor och till detta färsk köpetortellini, persilja och parmesan.
Det sistnämnda blev väldigt gott, så inte fullständig misär iaf. Tänkte avsluta med lite ostbågar...

Jag är i sanning GIFT, och tydligen innebär det att jag ska bli utan all form av kul. Inte ens en anspråkslös KONFERANGSROMANGS kan ni unna oss gifta, tydligen. :cautious: I och för sig var det väl rätt orutinerat att ta med både man och barn på resan...

Nu har vi haft väldigt trevligt! Mitt eget bidrag på KONFERANGSEN gick strålande bra, jag fick mycket beröm och bedrev trivsamt nätverkande med ett glas vitt i handen. Vi har också hunnit traska en hel del i hamnen i solen samt hunnit fika på ett otal trivsamma hipsterställen. Frukosten på hotellet är väldigt bra och lunchen på KONFERANGSEN idag var över all förväntan: buffé med asiatiskt tema, till exempel sesamrostade morötter, matvete med yuzu- och sojadressing, falafel, mangosås, bakad fläsksida med hoisinsås och annat smaskens.

Nu hade dottern den dåliga smaken att bli rejält förkyld igår, så istället för att åka båt till Langeliniepaviliongen och äta trerätters så sitter vi på hotellrummet med take-away-burgare (hipstervarianten med tomatchutney och hemskurna pommes frites) och en flaska vin. Trivsamt det med!

Ensammiddag framför datorn(så deppigt, ej underhållning utan nödvändigheter): lax(patentlösningen att försiktigt tillaga en fryst fiskbit på defrostläge i micron är ganska bra i sådana här lägen och fisken blir faktiskt fin), matvete, ångad broccoli och squash, lättstekt ramslök och en klick turkisk yoghurt, citron och olivolja.

Fast det låter gott!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka