Tittar in i ditt kök, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Usch, vad jag känner med dig. Jag upplever något snarlikt om än såklart totalt väsensskilt. Min kropp ser ut att ha återhämtat sig mer än väl, men något står ännu inte rätt till inuti och jag får extrema blodsockerfall och börjar typ skaka och storgråta om mat inte petas in hela jäkla tiden. Jag är som ett litet barn och har liksom inga marginaler. Så idag när lunchen blev lite sen(frukost vid sex, fika nio och lunch vid 14) kom jag helt ur spår och har inte återhämtat mig än. Känns ytterst irriterande att vara så klen, särskilt som jag ser så alldeles oerhört frisk ut.

Nåväl: middag: linsgryta, rågbröd med keso och till dessert lite turkisk yoghurt med hjortronsylt.

9-14 utan mat skulle jag aldrig palla om inte fikan var rejäl, typ två smörgåsar med ost och grönsaker OCH en frukt och kaffe. Det är inte att vara klen, det är helt normalt!

Pullad kyckling från frysen här idag. Är lite less och längtar hem (till min grill) men nu är det inte långt kvar. Om inte rotationen exploderar eller något sådant :meh: Vilket säkert händer med tanke på vilket flyt vi haft hittills :cautious:

Ser fram emot "enda gången jag blir full på jobbet"-festen när jag brutit sista hålet :D

Mina dagar ser oftast ut som frukost kl 7, litet fika vid 9:30 (typ en banan eller liten smörgås/knäcke med pålägg), kaffe med mjölk och sedan lunch senast 12. Halv ett är katastrof!! På fredagar blir lunchen närmare 13, men då får jag frukost på gruppmötet (9-12) som består av surdegsfrallor med massa pålägg, äter lätt två hela surdegsbullar med olika pålägg :angel:. Mellis vid 14:30, alltid kaffe med mjölk och oftast en frukt också. Middag någon gång mellan 18-20:30.

Ehh... min matordning är lite skämmig:

Någon gång mellan 5 och 7: Koffeindricka.
Mellan 9 och 11: "Shit, jag har inte ätit ännu". Då blir det rester från dagen innan, macka, äggröra eller något annat jag känner för och som finns hemma.
Eftermiddag: Något litet, proteinbar eller liknande.
Mellan 18 och 21: Middag.

Jag säger inte att det alltid är så men oftare än det är bra. Får jag total soppatorsk tar jag en proteinbar vid behov. Jag blir sällan hungrig (pga anorexin funkar inte min hungerkänsla riktigt) utan yr och illamående. Då minskar chansen att jag äter något exponentiellt.

Jag känner med dig @Koltrast, det låter som en tuff dag!

Jag hör också till de som behöver äta ofta för att inte bli otrevlig, och jag äter nästan alltid 6 mål om dagen (typ 7.30, 10.30, 12.30, 15, 18 och 21). Jag är dålig på att äta stora volymer, så lite men ofta passar mig alldeles utmärkt!

Jag åt bakad sötpotatis till lunch, med en röra på keso, rå lök och rökt skinka. Och lite kryddor. Rackarns gott alltså! Folk vid mitt lunchbord var avundsjuka, de som inte gillar keso påstod sig önska att de gjorde det. Jag älskar't, kanske delvis för att det inte smakar så mycket alls och alltså är så versatilt?

Till middag, pyttipanna. Egentligen gillar jag ju helfabrikatet bäst och det var så jag hade tänkt fira lönemåndag - men så inventerade jag kylen igår och hittade ett gäng potäter och då kändes det bättre att pytta upp dem och steka med hackad lök och två hackade chorizos jag hittade i frysen. Stekt ägg till men inga rödbetor ty det glömde jag.

Mannen på väg hem från kickoff.
Jag halvligger i soffan och jobbar medan jag kämpar för att hålla ögonen öppna efter helvetesnatt. Vad ska jag önska mig för mat?

Lättlagat då mannen kommer behöva ta hand om både son och hund medan han fixar. Själv tänkte jag ligga på soffan och tycka synd om mig själv.

Dagens bjudlunch: Prästostgratinerad spetskål, rågkrisp, svarta vinbär och rostade hasselnötter. Läser de @Koltrast s inlägg tro?
Fikat helt ok, frallor imorse och kalspaderlängd på eftermiddagen.
Tur att du höll ögonen öppna så jag får den ära jag förtjänar!:D

Min mat idag är en deppig historia, så där så att jag knappt minns vad jag ätit för att jag knappt hunnit sitta ner. Nu äter jag i alla fall en alldeles för sen middag bestående av fried rice-fast-bulgur. Uppstekt bulgur blandad med linser, ägg, ramslök och svampinjoner med hummus på stora vita bönor och ruccola. Lite torrt och tråkigt.

Jag mår inte braaaaaa... UNGEN blev ju sjuk i Köpenhamn och har visst lyckats smitta mig, så jag är förkyld för första gången sen innan jag blev gravid. Hade helt glömt hur jobbigt det är? Har tillbringat större delen av dagen i soffan. Ute strålade solen och jag hade tusen projekt jag ville ta tag i men istället låg jag där och snörvlade. :meh: Partner lagade nån slags sallad med råris, solrosfrön, lätt blancherad nästan-rå broccoli i tunna skivor stekta i vitlök, morotsstrimlor marinerade i olivolja och citron, och en röra till på kikärter, lite yoghurt och ajvar relish. Olivolja och balsamvinäger samt svartpeppar och flingsalt på, och så fetaost till. Det var väldigt gott trots att jag hellre hade velat ha en pinsamt stor tallrik med spaghetti och nån slags fet och ostig sås.

Idag saltiner, goda kex detdäringa. Final Countdown! Jag är smått speedad.

Åh :love: äntligen!!!

Själv ligger jag på ett hotellrum i Göteborg och försöker skriva ihop en bestseller. Men hjärnan är som en tvättsvamp, så det går så där. Skolluncher är verkligen inget vidare. (oftast i alla fall) Och middag orkar jag inte gå ut och äta. Så jag käkar isbitar eftersom det är det enda som finns i närheten. Och halstabletter.:crazy: Hotellfrukost i morgon bitti.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka