Tittar in i ditt kök, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har kommit på mig med sär skrivningar. Jag tror att jag hittills har rättat alla medan tid var, men ändå! Själva grejen!
Introduktionen av mobil telefonen i min vardag har definitivt ökat risken för sär skrivningar även hos en språk polis som mig! Jag kommer fortfarande ihåg hur upprörd min ömma moder blev när jag råkade skicka ett sms och be henne köpa apelsin marmelad en gång. Det var telefonens idé och jag glömde rätta! :arghh:

Sparrissoppa med chilirostade solrosfrön och pumpafrön till lunch. Rester från gårdagens middag. Då hade vi även tunnbrödsrullar med kallrökt lax till, men idag får jag nöja mig med en avocado som tillbehör. Det finns värre livsöden, det gör det!

Ikväll är den kväll i veckan då både jag och sambon har aktiviteter på fasta tider efter jobbet, så vi har bestämt oss för att onsdagar får vara vår lata dag då allt från gröt till äggröra till mackor är acceptabelt som middag. Jag siktar på gröt jag (surprise surprise)!

Frukost blev mörkt bröd med philadelphia och lemon curd på. Vansinnigt gott, mamma som introducerade mig för det ingen av oss är särskilt förtjusta i marmelad. Lunch blev samma plus lite flingor och efter jag hämtat stora på fsk blir det rester av gårdagens middag; potatis- och baconsallad! Och eftersom min andra hälft är på äventyr siktar jag på en enkel middag för mig och barnen - pyttipanna med stekt ägg (hel gula!).

Jag fick gå med mina söta elever (i nian) och äta pizza idag. Ändå fint att de står ut med att ha med sig en tant :laugh: Sen har jag inte varit så hungrig... Åt lite lösgodis på kvällen bara :angel: Det som är kvar nu ska jag kasta, för jag blir bara illamående...

Äggröra och årets sista semla :up: jag hade tre kvar i frysen från de jag gjorde tidigare så jag fick en och särbon två.

Nu ska jag inte äta på minst en vecka, har för mycket fluff :cautious:

Kokt potatis (i klyftform, fick tänka om då ugnen var upptagen), vegetariska köpebiffar i stjärnform bestående av pumpa och tofu. Till detta en improviserad sås baserad på sojagrädde, med stekt lök och vitlök, färsk persilja samt resterna av "8 örter" jag hittade i frysen. En skvätt vitt vin råkade jag hälla i då någon i kollektivet glömt en flaska bredvid spisen. Till detta ett okej rödvin, bordeaux. Inte så illa för en gräsänkeonsdag! :up:

Öl och panerad ost med stekt potatis och tartarsås på stimmig restaurang i Göteborg tillsammans med en rejäl flock författare. Riktig skogshuggarmat, men läskigt gott på ett närmast brutalt sätt. :) Mysigt och trevligt att träffa kollegor - inte ofta det händer precis.

Låter som osten på Ölstugan Tullen? Den är riktigt göttig iaf, och för en jävligt rimlig peng! :D

Lite matmisär här idag.
Frukost vid 12-tiden bestående av två ristade mackor med ost och paprika.
Någon slags... Lunch(?) vid typ kl 17 bestående av två varma (gäller att variera sig?) mackor med ost och skinka.
Sen middag vid 21-tiden bestående av någon fläskköttsgrytehistoria från Icas matkasse. Ätbart, men inte särskilt gott.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka