Tittar in i ditt kök, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lunch på blodcentralen: riskakor med smör och ost. RISKAKOR?? Hur tror de att jag ska överleva åderlåtning på RISKAKOR?

Till middag åt jag särimner-lamm-grytan från i söndags med sriracha, citron och surdegssmörgås. Grytan fick flytta in i kylen(och frysen) trots allt - balkongen vetter åt söder och det har faktiskt varit både lite "varmt" och lite soligt.

Så talar en äkta vegan, @Petruska. Medan du slukar djuren levande masserar hon spetskålen! Grönsaker mår bra av taktil beröring. :love:
Minns du inte den känslosamma ton i vilken jag beskrev hur jag ömt masserade det lilla lik (innan jag med cykelpump blåste upp dess skinn som en ballong) som sedermera serverades i form av pekinganka? Åh, jag blir alldeles rörd när jag tänker på det.

Lunch på blodcentralen: riskakor med smör och ost. RISKAKOR?? Hur tror de att jag ska överleva åderlåtning på RISKAKOR?

Till middag åt jag särimner-lamm-grytan från i söndags med sriracha, citron och surdegssmörgås. Grytan fick flytta in i kylen(och frysen) trots allt - balkongen vetter åt söder och det har faktiskt varit både lite "varmt" och lite soligt.
Tycker du borde ha fått BLODPUDDING!

Jag är rätt nöjd faktiskt. Har kommit på att jag just nu bör undvika föda efter 18 för att slippa nattliga surpriser.
Ska försöka mig på lite frusna bär senare.
Aha, så bra! Det lät lite deppigt, men nattliga surpriser i den här kontexten låter förstås ännu deppigare än isglass till middag.

Jag är rätt nöjd faktiskt. Har kommit på att jag just nu bör undvika föda efter 18 för att slippa nattliga surpriser.
Ska försöka mig på lite frusna bär senare.
När är det leverans? Av barn alltså, inte nattliga uppstötningar.

Dagens mat(misär):

Frukost: Svärmors :love: tunnbröd med Philadelphiaost
Lunch: En grillad med mos på macken, Cola Zero till
Middag: Just avslutad, flera av svärmors :love: tunnbröd med Philadelphiaost
Mellanmål under dagen: Sockerfria Läkerol (Salty Caramel och Acerola) vilket gett spännande effekter på magen :crazy:

Det har varit en sådan dag. Jag har stressat fram och tillbaka i skogen. Pratat i telefon. Varit diplomat (även fast jag vill bita någon, har precis fått mens). Hämtat en säng så jag inte behöver betala en förmögenhet till min naprapat. Mätt markduk. Faktiskt tom loggat lite kärna.

Nu ska jag smälla av i sängen och drömma om bättre mat.

Edit: Jag har faktiskt ätit lite ost också, Himmelsraften :up:

Dagens mat(misär):

Frukost: Svärmors :love: tunnbröd med Philadelphiaost
Lunch: En grillad med mos på macken, Cola Zero till
Middag: Just avslutad, flera av svärmors :love: tunnbröd med Philadelphiaost
Mellanmål under dagen: Sockerfria Läkerol (Salty Caramel och Acerola) vilket gett spännande effekter på magen :crazy:

Det har varit en sådan dag. Jag har stressat fram och tillbaka i skogen. Pratat i telefon. Varit diplomat (fast jag vill bita någon, har precis fått mens). Hämtat en säng så jag inte behöver betala en förmögenhet till min naprapat. Mätt markduk. Faktiskt tom loggat lite kärna.

Nu ska jag smälla av i sängen och drömma om bättre mat.

Hembakt tunnbröd är något av det bästa som finns!
Förra sommaren stod jag en heldag i en bakstuga och bakade mjukt och hårt bröd i ett 9-timmars maraton. Tror EN kaka blev godkänd av damen som ledde mig och syskonets arbete. Det var tydligen bra jobbat:D.

Hembakt tunnbröd är något av det bästa som finns!
Förra sommaren stod jag en heldag i en bakstuga och bakade mjukt och hårt bröd i ett 9-timmars maraton. Tror EN kaka blev godkänd av damen som ledde mig och syskonets arbete. Det var tydligen bra jobbat:D.

Jag har inte gjort det ännu men jag har sett svärmor bossa över dotter och man när det var bakdags (hon har en bröjstuge). Hon är en liten, rund kvinna som har pondus som en överbefälhavare :D Tyvärr kunde jag inte vara kvar, jag var på väg på jobb.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka