Tittar in i ditt kök, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men du är en något bättre människa än jag. Jag äter plågad kyckling, importerade bär och ostron samt gåslever utan att skämmas nämnvärt.
Ja, det är kanske så enkelt? Jag är GOD.

(Importerade bär äter jag också(okokta, förstås, men jag bjuder ingen ovetande, @athena_arabians ;)) och ostron slinker ner om de kommer i min väg och någon annan öppnat dem. Jag föredrar att ha alla fingrar kvar.)

Alltså, den här bantarglassen som jag har börjat göra av bananer, pressad apelsin och frysta hallon - den är beroendeframkallande. Vet inte om det är bra eller dåligt faktiskt. För övrigt blev det kyckling med soltorkade tomater, chili, fond och turkyoghurt. Lite pasta till det + ett hembakt bröd. Med tanke på att jag inte gillar kyckling blev det himla gott. :)

För övrigt firar min mor 80 år om en vecka. Eller - vi "barn" fixar firandet efter hennes (väldigt bestämda) önskemål. Eftersom mamma fyller år på våffeldagen och har en ganska speciell humor så ska hon enligt traditionen firas med en ENORM våffelfest.

Först förrättsvåfflor med t.ex löjrom, skaldjursröra, paté, små gurkor m.m. Sen huvudrättsvåfflor med köttfärsröror, kyckling med tzatziki, hummus, tapenade m.m (bara fantasin sätter gränser. Till sist efterrättvåfflorna med grädde och hallon, jordgubbs eller hjortronsylt ... Till detta serveras champange, lättöl och sötdricka.

Fattar ni hur man mår efteråt??? :D

Alltså, den här bantarglassen som jag har börjat göra av bananer, pressad apelsin och frysta hallon - den är beroendeframkallande. Vet inte om det är bra eller dåligt faktiskt. För övrigt blev det kyckling med soltorkade tomater, chili, fond och turkyoghurt. Lite pasta till det + ett hembakt bröd. Med tanke på att jag inte gillar kyckling blev det himla gott. :)

Mango, hallon och citron samt apelsin är också larvigt gott, jag mixar allt fruset utom apelsinen så blir det som sorbet.

Varför är ostron inte okej att äta? :eek:
Ni vet att det finns grupper som hävdar att ostron är veganska va :D

Whut, veganska?! Baserat på vad? :confused: :confused:

Jag har noll koll på varför man inte ska äta ostron men jag antar att det har något att göra med hur man fiskar dem och att de lever när man äter dem. Jag kan inte äta musslor så för säkerhets skull hoppar jag över ostron också så jag har inte koll på dem.

Att de skulle vara veganska är obegripligt :cautious:

Nånting om att de inte har ett nervsystem, och därför inte känner något eller lever. De svarar på stimuli, men det gör ju även växter. De filtrerar näring, det gör även växter. Et voilà, veganska! :up:

Att de tillhör Animalia är en bagatell som biologerna hittat på då? :grin:

Ibland blir jag så jäkla less på ignoranta människor :banghead:

*nej, jag har inte en bra dag idag och inget trevligt att äta som jag är sugen på*

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka