Tittar in i ditt kök, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Middag i farten idag mellan jobb och teater-på-bio. Valet stod mellan Seven Eleven och McDonald's, vi valde det senare. Helt okej ändå, morötter istället för pommes och burgaren var alldeles nygjord, så det var ett av mina bättre besök på den kedjan!

Määäh @inverterad är väl ändå gift :eek: Då ska det minsann inte ROMANGSAS! :meh: :D

Är så nöjd med att vara hemma och få laga min egen mat igen, så idag blev det curry med aubergine, massa roliga kryddor och svarta bönor. Ihop med mango chutney, ris och lite yoghurt blev det ändå väldigt bra. :)

Får vi RINGMÄRKTA aldrig ha nåt kul alltså? Vad händer då med OTROHETEN? Är det bara singlar blir det ju ingen otrohet! Vad ska vi då diskutera sena helgnätter?

För att gå on topic: finhackade några synnerligen ledsna äpplen och rörde ner i våffelsmeten jämte ett paket saffran och rostade, hackade hasselnötter samt fint rivna morötter. Kanongott!

Får vi RINGMÄRKTA aldrig ha nåt kul alltså? Vad händer då med OTROHETEN? Är det bara singlar blir det ju ingen otrohet! Vad ska vi då diskutera sena helgnätter?
Jag tänker att framförallt ni som är gifta måste låta singlarna ha roligt på KONFERANGSERNA, så om ni börjar ROMANGSA så tar ni liksom ifrån singlarna möjlighet att ROMANGSA med just den personen. Och det är ju ganska så egoistiskt, att bara tänka på som egen OTROHET och inte på hur de stackars singlarna känner sig!'

För att gå on topic: finhackade några synnerligen ledsna äpplen och rörde ner i våffelsmeten jämte ett paket saffran och rostade, hackade hasselnötter samt fint rivna morötter. Kanongott!
Ni ringmärkta får nöja er med att förfasa er över (den övriga)mänsklighetens moraliska förfall.

Ni ringmärkta får nöja er med att förfasa er över (den övriga)mänsklighetens moraliska förfall.
Och på tal om förfall är det en god beskrivning av min matdag. Naivt trodde jag att det bara kunde bli bättre efter lunchen, men tidspress ledde till middag bestående av en överbliven slatt matvete, snabbtinad fryst broccoli, keso och citronzest. Jag lyxade till det med svartpeppar och flingsalt.

Säker på att det inte syftades på border collie?

Det får vi verkligen hoppas att det inte gjordes, för det var i matsammanhang.

Oj, nej, andra slarvfelet idag. Lika illa som att jag önskade att sjukhuset skulle göra slut på @Hyacinth s lidande...

Ps Kan ni sluta hacka på mig:cry:

@Hyacinth har brutal humor. Hon tyckte nog att det var skönt att någon äntligen kallade saker vid sina rätta namn. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka