Tittar in i ditt kök, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har varit på SöS, träffat läkare igen. De ska kolla om det går att sätta ett tidigare datum. Kan ha att göra med att jag mitt i mötet fick springa ut och :yuck:. Jättegöllig läkare.

Firade detta med en mathallucination om fiskpinnar, mos och remouladsås utan curry. Kanske en dillvippa. När det doftar himmelrike från restaurangen på ett sjukhus har man nått botten:D.

I verkligheten fick jag hälla i mig pepsi (:wtf:) och åka hem.

Håller närmast krampaktigt sympatiknappen intryckt. :turd::crazy::heart

Fy bubblan! Hoppas de kan göra något för att förkorta ditt lidande. Du ska veta att jag och resten av landet(i synnerhet de andra som, liksom jag, inte själva bidrar) är oerhört tacksamma för att du gör en så strongt insats för nativiteten!

Nu hoppas jag inte de tar till sådana metoder! :nailbiting: Jag associerar inte "förkorta lidande" med något man gör på sjukhus ;) :rofl:

Hoppas de plockar ut TENGIL tidigare @Hyacinth :up:

Jag åt tråkig matlåda till lunch, linsgryta med matvete och för att spä på tråkigheten ytterligare: isbergssallad. Eftersom jag gillar att plåga mig själv(och för att jag använt min fina Kockumslåda av plåt och därmed inte kunde värma maten i micron utan att generera mer disk) åt jag det kallt dessutom. Oh, well, det finns förbättringspotential i min matdag.

Jag drog igång en gryta på lamm på ben i förmiddags och den puttrar än på spisen. Utöver lök, vitlök, lite rotselleri, linser och sånt har jag i en hel torkad citron och halva kryddskåpet: svartpeppar, chilismul, koriander, gurkmeja, spiskummin, kanel, ingefära och kardemumma. Dessutom en slurk balsamvinäger(följer trenden i tråden...) och tahini och så småningom tänker jag äta grytan med matvete med russin i.

:love: Jag blir helt till mig av detta. Och gruvligt hungrig!

Ikväll blir det glutenfria våfflor med lingonsylt, sur som attan är den också eftersom vi plockat de små uslingarna själva.

Jag tänkte äta kardemummakryddat äppelmos med lite mjölk, det är fasligt gott och lent och snällt.

Hemkokad sylt och mos är så nedrans trevligt!

Eventuellt ska vi göra en liten sats klarbärssylt med lakrits samtidigt som våfflorna gräddas, jag vill ge en present till min fantastiska barnmorska som varit en klippa de här månaderna. Eftersom hon är rasande trevlig ska hon få en flaska champagne också.

Igår fick jag afternoon tea på ett spa-hotell. Väldigt gott. Kallbadat en massa, druckit födelsedagschampagne och badat ännu mer. Middagen blev en asiatisk förrätt (laxtataki), tog torsk till varmrätt och någon kokoshistoria till efterrätt. Huvudrätten var bäst! Hotellfrukost imorse med våfflor och allehanda gott, mer kallbad och nu hemma i Malmö. Älskar ledig måndag!!!

De senaste dagarna har vi ätit hos min far med fru. Som alltid utmärkt gott! Torskrygg med bacon, tomat, pepparrot och parmesan i fredags, pappas patenterade lasagne i lördags vilken efterföljde en dunderbra champagne samt åtföljdes av en himla trevlig Rioja för att fira att jag nu är ordförande för min lilla ideella förening med 800 medlemmar och således har ännu mindre fritid. I söndags fick vi härlig broccolisoppa med cheddartoast innan vi åkte hem. På onsdag tar jag med familjen till Köpenhamn för KONFERANGS. Små chanser till ROMANGS men jag hoppas på nån bättre middag samt att lyckas undvika pölse och boller i karry.

De senaste dagarna har vi ätit hos min far med fru. Som alltid utmärkt gott! Torskrygg med bacon, tomat, pepparrot och parmesan i fredags, pappas patenterade lasagne i lördags vilken efterföljde en dunderbra champagne samt åtföljdes av en himla trevlig Rioja för att fira att jag nu är ordförande för min lilla ideella förening med 800 medlemmar och således har ännu mindre fritid. I söndags fick vi härlig broccolisoppa med cheddartoast innan vi åkte hem. På onsdag tar jag med familjen till Köpenhamn för KONFERANGS. Små chanser till ROMANGS men jag hoppas på nån bättre middag samt att lyckas undvika pölse och boller i karry.
Det låter ju som om ni blivit väl omhändertagna. Torskryggen lät toppen!

Lite orutinerat ur ROMANGSsynpukt att ta med familjen på KONFERANGS, eller är det jag som är trångsynt och gammalmodig?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka