Tittar in i ditt kök, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu ni. Grytan blev jättegod!

Nu jävlar ska jag gnälla över livet.

Åt 0,5 dl ris, lika mycket böngryta. 4 minuter senare kaskadkräks jag så jag håller på kissa på mig.
Jag är SÅ JÄVLA LESS. Jag vill äta mat. Jag vill kunna gå på middag utan att ta med skorpor. Jag DRÖMMER på riktigt om att äta mat.
Jag får liksom inte behålla något annat än skorpor och Cola Light om jag har tur. Jag hatar Cola Light. Jag säger upp mig. 21:a feb tas beslut om snittdatum, jag hoppas på snarast möjligt. Jag ska äta mögelost och bröd och sushi och semlor så jag inte kan röra mig. Sådetså:rage:

Åh, mitt hjärta blöder för dig. Fy vad jag lider med dig. Som om det skulle hjälpa ... :(

Åh! De där dumplingsen var ju inte alls dumma! Jag åt åtta stycken, och en stor hög edamamebönor. När jag ska äta de återstående dumplingsarna i förpackningen, får jag hitta på en egen dipsås. Men den medföljande lilla sojasåsen var godare än jag hade väntat mig.

Fast det känns lite bättre att inte bara gnälla hos partnern. Och att höra att allt inte bara är normalt.
Natten fortsatte i samma anda, somnade 06.30. Det är fullständigt dränerande.
Men bara normalt! Säger mvc det? Typ "graviditet är ingen sjukdom"?

Nej, kanske inte, men att spy så fort man har ätit och ha asont och dessutom insomnia, är sjukdomar. Även om orsaken till dem är en välsignelse.

Åh! De där dumplingsen var ju inte alls dumma! Jag åt åtta stycken, och en stor hög edamamebönor. När jag ska äta de återstående dumplingsarna i förpackningen, får jag hitta på en egen dipsås. Men den medföljande lilla sojasåsen var godare än jag hade väntat mig.

Tipsar glatt om min standarddip:

Japansk soya, lime, chili och vattten.

Jag kokar upp vattnet och häller över finhackad chili.
Lika delar soya, vatten och lime. Funkar till det mesta, synnerligen väl till dumplings.
Lite sesamfrön är tjusigt att blanda i dipsåsen.

Men bara normalt! Säger mvc det? Typ "graviditet är ingen sjukdom"?

Nej, kanske inte, men att spy så fort man har ätit och ha asont och dessutom insomnia, är sjukdomar. Även om orsaken till dem är en välsignelse.

Nja, hon är bra och lider med mig men man kan inte göra så mycket. Jag försöker medicinera men får inte behålla medicinen heller. Har kräkts en gång i timmen (minst) hela natten och sedan 19 igår, nog värsta natten hittills.

Tipsar glatt om min standarddip:

Japansk soya, lime, chili och vattten.

Jag kokar upp vattnet och häller över finhackad chili.
Lika delar soya, vatten och lime. Funkar till det mesta, synnerligen väl till dumplings.
Lite sesamfrön är tjusigt att blanda i dipsåsen.
Ja, något åt det hållet. Det var sesamolja i den här som följde med, vilket jag är barnsligt förtjust i. Och lite ingefära, ska jag ha i den jag gör själv.

@Hyacinth Jag lider med dig. (och avskyr, rent utav hatar, uttryck som "det är normalt" och "det kommer vara så värt det i slutet" sagt med en konstig min och en klapp på huvudet. :banghead:
)

När jag läste vidare fick jag läsa om @Anna s inlägg om laxen för jag läste tax, inte bara en gång utan två :D:o

Sambo skulle handla och ville inte äta halloumiburgare så jag delegerade bort kvällens måltid till honom. Det ska bli spännande att se vad han hittar på. Tror jag ;)

@Hyacinth Jag lider med dig. (och avskyr, rent utav hatar, uttryck som "det är normalt" och "det kommer vara så värt det i slutet" sagt med en konstig min och en klapp på huvudet. :banghead:
)

När jag läste vidare fick jag läsa om @Anna s inlägg om laxen för jag läste tax, inte bara en gång utan två :D:o

Sambo skulle handla och ville inte äta halloumiburgare så jag delegerade bort kvällens måltid till honom. Det ska bli spännande att se vad han hittar på. Tror jag ;)

Åh, eller: nu är det ju bara 2 månader kvar!:banana:

Mhm:banghead: jag har mått såhär sen augusti liksom...

Men men! Nu skorpa och Cola Light.

Jag får helgbesök av en väninna från Stockholm. Ikväll blir det fisksoppa med saffran, fänkål och annat gott samt baguetter från Picard som ska in i ugnen. De italienska ostarna ska öppnas, samt två stycken ostar jag komplementköpte för att ostbrickan skulle få lite mer variation. Sommarens krusbärsmarmelad och aprikosmarmelad till.

Jag får helgbesök av en väninna från Stockholm. Ikväll blir det fisksoppa med saffran, fänkål och annat gott samt baguetter från Picard som ska in i ugnen. De italienska ostarna ska öppnas, samt två stycken ostar jag komplementköpte för att ostbrickan skulle få lite mer variation. Sommarens krusbärsmarmelad och aprikosmarmelad till.

Det låter supergott!

Ska nu skriva mitt första riktiga inlägg i tråden :D Har ju tidigare bara blivit taggad när trevliga bukefalister bjudit på mat :angel:

Idag blev det iaf Lax Tikka till lunch :d
Inte hemlagad förovisso, men från bösta indiern i min jobb-stad. Supergott med naanbröd till!

Eftersom min fina fantastiska pappa fyller år idag så ska det kockas trerätters här.
#1 råraka med lax, creme fraiche och rödlök.
#2 nån filégryta med ädelost och massa annat gott.
#3 fruktsallad med vispgrädde.

Det stora problemet blir dock att toppa förra årets present...

Jag brukar också äta halva paketet men jag tar en påse sås och skvätter i lite tamari också så såsen räcker till två gånger :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka