Tittar in i ditt kök, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Intresseklubben för tomater kanske vill anteckna att jag prövade den här häromdagen:

SVz6VKD.jpg

Anledningen var att den tog den enda fempoängaren i Aftonbladets test av krossade tomater (inlåst, därför länkar jag inte).

De hade smakat direkt ur burken samt tillagad i tomatsås. När jag smakade den ur burken tyckte jag att den smakade mer tomat än Mutti, som jag brukar köpa. Mutti fick också bara en tvåa i testet.

(Sedan hade jag den i en starkt kryddad chili där det förmodligen hade gått lika bra med Ica basic som fick en etta :cool:).

19.95 :eek: kostade den. Ett billigare märke som fick bra betyg, fyra, var Zetas finkrossade.

Intresseklubben för tomater kanske vill anteckna att jag prövade den här häromdagen:

SVz6VKD.jpg

Anledningen var att den tog den enda fempoängaren i Aftonbladets test av krossade tomater (inlåst, därför länkar jag inte).

De hade smakat direkt ur burken samt tillagad i tomatsås. När jag smakade den ur burken tyckte jag att den smakade mer tomat än Mutti, som jag brukar köpa. Mutti fick också bara en tvåa i testet.

(Sedan hade jag den i en starkt kryddad chili där det förmodligen hade gått lika bra med Ica basic som fick en etta :cool:).

19.95 :eek: kostade den. Ett billigare märke som fick bra betyg, fyra, var Zetas finkrossade.

Jag blev jätteförvånad över resultaten! Enligt mig är Mutti typ de godaste burktomater en kan köpa i vanliga affär.

Jag hade Zetas finkrossade i min linsgryta igår. Har också mycket kryddor i, tycker sällan jag känner någon skillnad mellan märkena. Brukar ha Icas ekologiska, Garants ekologiska eller Kung Markattas annars (men det var erbjudande på Zetas :D ).

Jag får lust att göra en god tomatsås på dem för att se vad de smakar då. Men pastaberg ingår inte riktigt i kaloribudgeten just nu. :meh:

Ja det är gott. Men jag blir inte mätt på det, då behöver jag ha nåt protein till. Det går ju faktiskt att få in i budgeten.

Stekt kyckling och typ stekt zucchini med citron och vitlök tyckte jag funkade bra som substitut för pasta för många år sen när jag hade mitt senaste passa-i-mina-kläder-projekt. Över huvud taget tycker jag att stekta grönsaker och stekt protein fyller pasta-kvoten i själen rätt bra. Och så matvete/bulgur/liknande men det är ju fortfarande mer energi i sånt än i grönsaker.

Ja egentligen ska man ju äta nånting till. Ibland är det bara så sjukt gott att jag äter det som en gryta, men jag brukar behöva en stödmacka till när jag tänker efter.

Annat tips då: shakshouka! Eller hur det stavas. Ägg i för proteinets skull. Som lunch borde det ju funka även om det är en frukosträtt?

@inverterad Ja, stekt zucchini är gott, att steka den tar fram smaken. Men jag prövade att göra sån där zucchini-pasta som LCHF-arna gör (hyvla zucchinin och koka den jättesnabbt) och det var ju rena skämtet. :yuck:
Jag tycker hyvlad/svarvad zucchini som en lägger i durkslag och bara häller kokande vatten över ändå är helt okej! Men det är ju inte pasta direkt :down:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka