Tittar in i ditt kök, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag åt jag kaklunch och mådde rätt illa framåt eftermiddagen, men efter lite telefonsupport(@Killaloe :D:heart) lyckades jag sno ihop en middag på lite rester ur kylen. Sallad på blandade gröna blad, belugalinser, hyvlad morot och fänkål, rostade pumpafrön, ett kokt ägg och lite smulad tofu. Sriracha, lime(skal och saft) och sesamolja över och rostat bröd till.
Åh va du är bra!! :love: Det låter FANTASTISKT gott och inspirerande!

Det var nog mest såsen som var konstig, som en vattnig och dålig variant av stroganoff-sås. (Och jag vet inte vad jag förväntade mig när såsen bestod av tomatpuré, grädde, vatten, buljong och körsbärstomater på burk?!)

Men pastan blev bra!
Blä, deppigt. Jag imponeras så av hur ihärdig du är i att testa nya recept. Intressant att pastan blev bra!

Nödmat till lunch pga kom hem alldeles för sent från spat igår. Varma koppen tomat och basilika, rågbröd med skivat kokt ägg samt en banan. Nu har jag gjort linsgryta med sötpotatis och kokosmjölk så jag har till några matldor under veckan :d

Hostar upp lungorna men rommen av oklar härkomst var vidunderligt god. Ingen cava, ingen av oss var direkt sugen på det så det blev cider.

Nämnde jag att rommen var gudomlig? :love: Särbon har en väldigt snäll kusin som förser oss med sådana här läckerheter. Hon gillar verkligen att fiska :up:

Igår gjorde jag en variant av en risrätt som jag har fått presenterad för mig som kurdisk. Basmatiris, lammfärs med bland annat bockhornsklöver och spiskummin, bondbönor och dill. Allt som en rätt i ett kokkärl. Galet gott. Resterna till lunch idag. Mackor på kvällen sen för jag kom hem rätt sent.

Om jag orkar med eftermiddagens KONFERANGS så avslutas den med en middag. Hotellet brukar ha en underbar salladsbuffé och bra mat. Förra året fanns även en buffé med frukt, en med wienerbröd och en hylla med varierat lösgodis...

Jag blir inte förvånad om någon inneboende bestämmer sig för nedkomst lagom till maten. :D:cautious:

Men så länge inte vattnet går när jag ska stå inför ca 100 personer och göra en kort (oplanerad) dragning (3-5 minuter) får jag vara glad. Jag har ju inga känningar just nu meeen... :o Livet är för kort för att man inte ska utmana sig själv :p

Om jag orkar med eftermiddagens KONFERANGS så avslutas den med en middag. Hotellet brukar ha en underbar salladsbuffé och bra mat. Förra året fanns även en buffé med frukt, en med wienerbröd och en hylla med varierat lösgodis...

Jag blir inte förvånad om någon inneboende bestämmer sig för nedkomst lagom till maten. :D:cautious:

Men så länge inte vattnet går när jag ska stå inför ca 100 personer och göra en kort (oplanerad) dragning (3-5 minuter) får jag vara glad. Jag har ju inga känningar just nu meeen... :o Livet är för kort för att man inte ska utmana sig själv :p

Livet ska man inte göra för tråkigt :up: Dessutom, OM det skulle bli så kommer deltagarna ALDRIG att glömma dig :D

Eller så är du som giraffen April. Kniper och kniper.

Isglass en masse! Det är grejer det.
En bit surdegsbröd med färskost och röd paprika som kronan på verket.

4:e april är preldatum för snitt. Nu räknar vi ner det här tills jag strålande stiger ut i ljuset igen, rosig och frodig och alldeles ljuvlig. Mitt normaltillstånd alltså:D

Ät inte dem bara :nailbiting: :nailbiting: :nailbiting:

Ska nog lyckas behärska mig - de är så himla snygga!:love:

Däremot äter jag gärna papper, inom familjen kallas jag cellulosamissbrukaren. Man kan säga att jag är min egen dokumentförstörare. Någon som ver hur många kalorier det är i en vanlig servett?

Har just avnjutit min nya standardlunch - krögarknäcke med rökt bog och tomat. Varma hallon med keso. Plus kaffe. Lite mer vidlyftigt ska det bli till middag, men har inte bestämt vad än.

4:e april är preldatum för snitt. Nu räknar vi ner det här tills jag strålande stiger ut i ljuset igen, rosig och frodig och alldeles ljuvlig. Mitt normaltillstånd alltså:D [/SPOILER]

Åh, det känns som en dag för firande det! :D
Jag ska förvisso fira min man som fyller år den dagen, men känner att jag efter denna nyheten kommer fira ännu mer för din skull!

Edit: Men alltså - varför lyckas jag inte få spoilern att fortsätta va en spoiler i mitt inlägg??

Åh, det känns som en dag för firande det! :D
Jag ska förvisso fira min man som fyller år den dagen, men känner att jag efter denna nyheten kommer fira ännu mer för din skull!

Edit: Men alltså - varför lyckas jag inte få spoilern att fortsätta va en spoiler i mitt inlägg??

Du måste ha tagit bort något i koden :)

Isglass en masse! Det är grejer det.
En bit surdegsbröd med färskost och röd paprika som kronan på verket.

4:e april är preldatum för snitt. Nu räknar vi ner det här tills jag strålande stiger ut i ljuset igen, rosig och frodig och alldeles ljuvlig. Mitt normaltillstånd alltså:D

Suveränt :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka