Tittar in i ditt kök, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har haft en mat-i-brödvecka. Eller på bröd. Också typisk ensammat! Smörgåsar och wraps och sånt. Semla. Subwaylunch en dag. Igår tog väninna och jag en lååång promenad på eftermiddagen och gick sedan hem till mig och lagade hamburgare, med något fantastiskt bacon och grejer. Det följde ju på temat det med! ;)

Just nu håller jag på att laga köttfärssås med massor av rivna morötter som ska bli matlådor och antagligen även tidig middag då jag ska på bokcirkelträff i afton. Den tror jag inte att jag kan äta på eller i bröd, så kanske bryts trenden!

Jag har haft en mat-i-brödvecka. Eller på bröd. Också typisk ensammat! Smörgåsar och wraps och sånt. Semla. Subwaylunch en dag. Igår tog väninna och jag en lååång promenad på eftermiddagen och gick sedan hem till mig och lagade hamburgare, med något fantastiskt bacon och grejer. Det följde ju på temat det med! ;)

Just nu håller jag på att laga köttfärssås med massor av rivna morötter som ska bli matlådor och antagligen även tidig middag då jag ska på bokcirkelträff i afton. Den tror jag inte att jag kan äta på eller i bröd, så kanske bryts trenden!

Jag har hört rykten om att även köttfärssås går att stoppa in i en fralla om man så önskar.

Funkar i pitabröd.

Alltså, SÄGER hon så?

:rofl: Jajamen! Hon är Öm som få:D
Min moder menar ALLTID väl och är vansinnigt omtänksam, men är extremt klantig i sina formuleringar. Hon kan säga saker som får öronen att krulla sig, oftast rörande sina barns utseende. Vi är vana sedan födseln (och har en ljuvlig fader) men Partnern blev rätt chockad första gången.

Min moder menar ALLTID väl och är vansinnigt omtänksam, men är extremt klantig i sina formuleringar. Hon kan säga saker som får öronen att krulla sig, oftast rörande sina barns utseende. Vi är vana sedan födseln (och har en ljuvlig fader) men Partnern blev rätt chockad första gången.
Min MAMMA säger så där om sig själv, om vikten av att ha civiliserade underkläder.

Sina BARNS utseende omtalar hon ENBART i positiva termer, oavsett hur utspökad man är/var i olika åldersfaser.

Jag var för övrigt på barnkalas igår och åt tårta (som jag själv hade bakat). Den bar såklart både snygg och väldigt god! Efter det var jag mätt och lite lätt illamående så jag åt några morotsstavar till middag :up: :D

Kan även meddela att sista maträtten i matkassen var på nivån att jag inte ville äta, alls. Så sambon fick lagad mat och jag åt vitlöksbröd med fetaost. Inte särskilt rolig fredagsmiddag. :down:

Det skulle kunna vara min mor du beskriver.

Som gravid bestämde jag lunch, så det blev yama kaiten på cityterminalen av dels matskäl, dels praktiska skäl.
Mycket upplyftande, BARNET gick bananas på chicken teriyaki och laxnigiri. Jag höll mig till laxen, PARTNERN åt bibimbap med yakiniku. Samtliga mycket nöjda och belåtna. Sen är det ju barnsligt kul att maten kommer åkandes, går icke att förneka.

Hasselbackspotatis och fetaostkräm till mig.
Hasselbackspotatis, schnitzel och bearnaisesås (färdigköpt) till sambon. Spagetti, fetaostkräm och schnitzel till BARNET.

I går: spagetti som serverades med en köttfärssås som fått koka länge, kryddats lite för mycket och drygats ut med morötter.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Reklamera häst
  • Muskelbristning

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka