Tittar in i ditt kök, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit sjuk i en vecka och ingenting har smakat något. Börjar äntligen tillfriska lite och undrar om ni har något bra tips på mat i helgen?

Begravning idag, en åldersstigen faster som har trillat av pinn. Det blev inte smörgåstårta och inte landgång, utan Afternoon Tea, vilket var typiskt för fastern. Sandwiches, scones och clotted cream, marmelader och kakor. Jag tog dock kaffe, vilket kanske var feltänkt för det var tunt som vore vi i England.

Utmattad av emotionell ansträngning, åt jag sedan hämtad Palak Paneer från min favoritindier till middag.

Begravning idag, en åldersstigen faster som har trillat av pinn. Det blev inte smörgåstårta och inte landgång, utan Afternoon Tea, vilket var typiskt för fastern. Sandwiches, scones och clotted cream, marmelader och kakor. Jag tog dock kaffe, vilket kanske var feltänkt för det var tunt som vore vi i England.

Utmattad av emotionell ansträngning, åt jag sedan hämtad Palak Paneer från min favoritindier till middag.
Nu är ju begravningar aldrig roliga tillställningar såklart, men jag tycker det låter som en synnerligen sympatisk mottagning efteråt.

(Och jag beklagar sorgen :( )

Jag åt köttbullemacka till middag igår. Sådana där färdiga ur paket som det luktar flatulens om när man öppnar. Men goda var de, och okej i sin genre med tanke på kötthalt och ursprung. Och pris för den delen, hela alltet kostade en femma.

Beklagar förlusten :heart Dock lät det som en föredömlig mottagning.

Tack @athena_arabians och @Killaloe . Min faster hade många sidor. Hon var den som drömde om ett annat liv när syskonskaran från späd ålder tvingades lägga om pepparroten i lerjorden, och hon var nog en både svårare och mer generös person än nästan alla jag har mött. Ett underligt liv som har slutat, men hon var färdig med sitt liv. Vi begravde henne samma dag som hennes i förtid döda dotter skulle ha fyllt år, och jag tycker att det kändes ganska fint.

Min faster brukade bjuda alla barn på pannkakor med chokladsås och grädde. För detta kommer hon att vara ihågkommen.

Jag har den enorma turen att komma från en mycket barnkär familj.

Tack @athena_arabians och @Killaloe . Min faster hade många sidor. Hon var den som drömde om ett annat liv när syskonskaran från späd ålder tvingades lägga om pepparroten i lerjorden, och hon var nog en både svårare och mer generös person än nästan alla jag har mött. Ett underligt liv som har slutat, men hon var färdig med sitt liv. Vi begravde henne samma dag som hennes i förtid döda dotter skulle ha fyllt år, och jag tycker att det kändes ganska fint.

Min faster brukade bjuda alla barn på pannkakor med chokladsås och grädde. För detta kommer hon att vara ihågkommen.

Jag har den enorma turen att komma från en mycket barnkär familj.

Det låter som en mycket fin faster:)

Vaknade tidigt i morse, så jag hivade in diverse "spill" i en form med kryddor och sånt, täckte med folie och därefter fick det hela gotta sig i ugnen några timmar, då planen var en pulled porkmacka till lunch.
Brödbaket planerades så att det var dubbeljäst och klart för gräddning lagom tills köttet gått klart i ugnen, så nybakat bröd, nygjord pulled pork, diverse grönsaker, inlagd rödkål och rökig bbq-sås blev min lunch idag :)

170310-pulledmacka_zpsnjqdhuus.jpg

Sååååå gott :d

Risotton blev super! Nåt paellainspirerat och spenaten fick stryka på foten och byttes mot ärtor.
Massa saffran, hummerfond, cayennepeppar, majskyckling, räkor, paprika, grönsaksbuljong och god parmesan samt en skvätt vin.
Het och rund i smaken. Lime och srirachaaioli till.

Men guuud vad gott det där lät då. :)

Min faster hade många sidor. Hon var den som drömde om ett annat liv när syskonskaran från späd ålder tvingades lägga om pepparroten i lerjorden, och hon var nog en både svårare och mer generös person än nästan alla jag har mött. Ett underligt liv som har slutat, men hon var färdig med sitt liv. Vi begravde henne samma dag som hennes i förtid döda dotter skulle ha fyllt år, och jag tycker att det kändes ganska fint.

.

Alltså det här var den underbaraste minnesruna jag någonsin läst. De brukar annars kännas så torftiga (de i tidningar alltså) men den här var ljuvlig. En verklig människa tonar fram, med både styrkor och svagheter, man blir så nyfiken. :love:

Det där med musslor lär ju väääldigt inspirerande också.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka