Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varit sjuk i en vecka och ingenting har smakat något. Börjar äntligen tillfriska lite och undrar om ni har något bra tips på mat i helgen?
Libanesiskt! Det längtar jag efter.
Nu är ju begravningar aldrig roliga tillställningar såklart, men jag tycker det låter som en synnerligen sympatisk mottagning efteråt.Begravning idag, en åldersstigen faster som har trillat av pinn. Det blev inte smörgåstårta och inte landgång, utan Afternoon Tea, vilket var typiskt för fastern. Sandwiches, scones och clotted cream, marmelader och kakor. Jag tog dock kaffe, vilket kanske var feltänkt för det var tunt som vore vi i England.
Utmattad av emotionell ansträngning, åt jag sedan hämtad Palak Paneer från min favoritindier till middag.
Begravning idag, en åldersstigen faster som har trillat av pinn. Det blev inte smörgåstårta och inte landgång, utan Afternoon Tea, vilket var typiskt för fastern. Sandwiches, scones och clotted cream, marmelader och kakor. Jag tog dock kaffe, vilket kanske var feltänkt för det var tunt som vore vi i England.
Utmattad av emotionell ansträngning, åt jag sedan hämtad Palak Paneer från min favoritindier till middag.
Tack @athena_arabians och @Killaloe . Min faster hade många sidor. Hon var den som drömde om ett annat liv när syskonskaran från späd ålder tvingades lägga om pepparroten i lerjorden, och hon var nog en både svårare och mer generös person än nästan alla jag har mött. Ett underligt liv som har slutat, men hon var färdig med sitt liv. Vi begravde henne samma dag som hennes i förtid döda dotter skulle ha fyllt år, och jag tycker att det kändes ganska fint.
Min faster brukade bjuda alla barn på pannkakor med chokladsås och grädde. För detta kommer hon att vara ihågkommen.
Jag har den enorma turen att komma från en mycket barnkär familj.
Obs obs obs! Vaniljsocker i pannkakssmeten och strössel ovanpå alltsammans till alla som vill ha!Det låter som en mycket fin faster
En flaska Pol Roger står på kylning. Efter den aptitretaren så kan det nog bli musslor (tack @Petruska för tipset) men blir nog med grädde i eftersom BARNEN tycker det är extra gott då.
Brut reserveVilken PG?
Brut reserve
Samma här. Den och Taittinger är favoriter. Jag är kanske lite negativ av mig men jag tror inte jag kommer få ett så långt liv att jag kan slösa bort tid på dåliga champagner.Gott, det är en av våra favoriter
Risotton blev super! Nåt paellainspirerat och spenaten fick stryka på foten och byttes mot ärtor.
Massa saffran, hummerfond, cayennepeppar, majskyckling, räkor, paprika, grönsaksbuljong och god parmesan samt en skvätt vin.
Het och rund i smaken. Lime och srirachaaioli till.
Min faster hade många sidor. Hon var den som drömde om ett annat liv när syskonskaran från späd ålder tvingades lägga om pepparroten i lerjorden, och hon var nog en både svårare och mer generös person än nästan alla jag har mött. Ett underligt liv som har slutat, men hon var färdig med sitt liv. Vi begravde henne samma dag som hennes i förtid döda dotter skulle ha fyllt år, och jag tycker att det kändes ganska fint.
Min faster brukade bjuda alla barn på pannkakor med chokladsås och grädde. För detta kommer hon att vara ihågkommen.
.
Samma här. Den och Taittinger är favoriter. Jag är kanske lite negativ av mig men jag tror inte jag kommer få ett så långt liv att jag kan slösa bort tid på dåliga champagner.