Tittar in i ditt kök, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite oväntat blir det stor firarkväll idag. :D Får bli av det som finns hemma. Marinerar ryggbiff och gör auberginerullar med halloumi och funderar på om jag kan hitta på något mer än grekisk sallad till medan jag dricker rödvin och njuter av att livet är snällt mot både de jag älskar och mig själv.:heart

Fisksoppa här ikväll. Schalottenlök, lite morot och vitlök, finhackad chili, buljong, en slurk vitt vin och sen alldeles mot slutet, efter att laxen gått i, ett stort knippe grovskuren ramslök. Eftersom jag ugnsbakade rotfrukter till matlådor(och egentligen till middagen, men jag trodde inte att jag skulle orka vänta) kunde jag toppa soppan med tärningar av potatis och lite spetskål direkt ur ugnen. Gott och som vanligt en ganska liten arbetsinsats.

"Tänker tvärt om" - hur kan man göra det? Känner mig oinsatt. Det här med bantning är en ny värld för mig. (förutom när jag var lite ätstörd ett tag i sen tonårstid)
Jag är inte människa att reda ut teoribygget kring lchf. Men i stort sett bantar de på animalier inklusive animaliskt fett. Inte riktigt min grej som du nog anar. Googla och en ny värld kommer att öppna sig för dig.

Jag är inte människa att reda ut teoribygget kring lchf. Men i stort sett bantar de på animalier inklusive animaliskt fett. Inte riktigt min grej som du nog anar. Googla och en ny värld kommer att öppna sig för dig.

Som att gå in i klädskåpet och upptäcka Narnia? Känns kanske som att det finns andra världar jag är mer intresserad av. Men jag tänkte att det i Bukes samlade kunskapsreserv fanns ett enkelt och lättförklarligt svar. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka