Tittar in i ditt kök, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skulle satsa på ett besök, och dyrt. Kanske hit: http://www.gp.se/1.3719739

Precis vad jag just skulle tipsa om! Har inte ätit på Upper House själv, men har varit där på "studiebesök" och miljön är ju underbar och menyn olika från dag till dag beroende på råvarutillgång. Man äter det man får helt enkelt (även om jag utgår ifrån att det är tillåtet att ha allergier / vara vegetarian osv.) och det ska vara helt sagolikt!

Precis vad jag just skulle tipsa om! Har inte ätit på Upper House själv, men har varit där på "studiebesök" och miljön är ju underbar och menyn olika från dag till dag beroende på råvarutillgång. Man äter det man får helt enkelt (även om jag utgår ifrån att det är tillåtet att ha allergier / vara vegetarian osv.) och det ska vara helt sagolikt!
Man ska tydligen säga till om veg i förväg, enligt artikeln.

Var inte imponerad av maten på Vrå. Ville bli det, men faktiskt inte. Och jag är inte direkt nogräknad, men är presentationen SÅ pretentiös som den var så blir man ju besviken om förväntningarna inte infrias. Då var Wasa allé mycket roligare.
Ojdå! Wasa Allé bjuder jobbet mig på någon gång ibland, så dit behöver jag inte gå. Men då faller Vrå. Jag visste att du hade varit är, men jag hade lyckats inbilla mig att du var lyrisk.

Jag skulle ta en svindyr avsmakningsmeny @Petruska. Som det anstår en sån schangtil present!
Ett enda svindyrt besök är helt klart vad framförallt svärfar helst ser att jag gör.

Jag fick samma summa när jag fyllde år en annan gång, att festa upp i Lissabon. Där var det faktiskt helt omöjligt att göra av med allt på ett enda restaurangbesök, så där fick pengarna gå in i den allmänna budgeten och så åt vi skaldjur varje dag!

Jag skulle satsa på ett besök, och dyrt. Kanske hit: http://www.gp.se/1.3719739

En annan variant vore att ni tar med bihustrun så att hen får klart för sig vilken nivå av matlagning du gillar. Hen kommer att hålla sig LÅNGT från köket sen. :D
Tittade hastigt på Upper House och såg ordet "mangoldskum". Ser för min inre blick hur bihustrun desperat med hjälp av borrmaskin och cirkelsåg försöker göra skum av min synnerligen fiberrika egenodlade mangold. (Inte för att bihustrun gillar verktyg, men för att borrmaskin och cirkelsåg är rimliga köksredskap när fibrer ska förvandlas till skum.)

Ett enda svindyrt besök är helt klart vad framförallt svärfar helst ser att jag gör.

Jag fick samma summa när jag fyllde år en annan gång, att festa upp i Lissabon. Där var det faktiskt helt omöjligt att göra av med allt på ett enda restaurangbesök, så där fick pengarna gå in i den allmänna budgeten och så åt vi skaldjur varje dag!

Det är nåt i alla fall jag inte unnar mig så ofta, och eftersom du har ett matintresse så kan det vara riktigt roligt. Gör det! Avsmakning och vinpaket och kungliga rödbetor!

Tittade hastigt på Upper House och såg ordet "mangoldskum". Ser för min inre blick hur bihustrun desperat med hjälp av borrmaskin och cirkelsåg försöker göra skum av min synnerligen fiberrika egenodlade mangold. (Inte för att bihustrun gillar verktyg, men för att borrmaskin och cirkelsåg är rimliga köksredskap när fibrer ska förvandlas till skum.)
:rofl:

Det är nåt i alla fall jag inte unnar mig så ofta, och eftersom du har ett matintresse så kan det vara riktigt roligt. Gör det! Avsmakning och vinpaket och kungliga rödbetor!
Jag kostar aldrig på mig det. Jag tycker inte att jag har råd, givet häst och lågavlönad partner. Jag har blivit bjuden en gång.

Dyra restaurangbesök bjuder svärföraldrarna på ibland, men ännu inga avsmakningsmenyer just.

Jag kostar aldrig på mig det. Jag tycker inte att jag har råd, givet häst och lågavlönad partner. Jag har blivit bjuden en gång.

Dyra restaurangbesök bjuder svärföraldrarna på ibland, men ännu inga avsmakningsmenyer just.

Då är det definitivt på tiden! Jag brukar önska mig det i födelsedagspresent av vännerna, så går vi ihop lite snyggt sådär.

Jag är helt ovan vid så dyra presenter. Här cirkulerar vi mest vinflaskor och pocketböcker.

Vi kör på teater- och restaurangbesök, det är så kul att få ihop sådant mitt i småbarnslivet. Generellt har vi börjat mer och mer med upplevelser, mest för att bibehålla vårt umgänge och fortsätta med sådant som främst jag annars hade prioriterat bort i vardagslivet.
Vi är fyra stycken som gör detta, vi har hängt ihop sedan koltåldern:D de andra är dock välavlönade singlar, vilket kan vara en del av förklaringen.

Det blev vegofärssås med färsk pasta och en öl till. Senare ikväll tänkte jag äta förrätt, en toast skagen. Någon form av dricka till det, kanske den kvarglömda rose'n som ligger i kylen? Borde packa och fixa för tävling imorgon men är lite för opeppad. Måste ta mig i kragen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
31 32 33
Svar
641
· Visningar
28 729
  • Låst
Kropp & Själ Startar en ny tråd, det börjar väl bli dags! Här blev det älgbiff med ljumma grönsaker, min kropp sa att den behövde lite kött efter...
109 110 111
Svar
2 202
· Visningar
114 121
Senast: ullo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 752
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 749
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar