Tittar in i ditt kök, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade nog slutit mig till skaran som tänker lyxig efterrätt/förrätt som uppgift för den oskickliga matlagaren. Många förrätter kan ju monteras - pill men inte svårt. Ska det absolut lagas mat kanske den oskickliga bör gå kurs?

Men nog fasen är det ett problem. Hatar den där biten med att dejta. Bli bjuden på mat och vara tvungen att låtsas som att jag tycker att smaksatt crème fraiche och kyckling är en fullgod gryta. Min man är van vid att jag serverar mig själv soygurt om jag inte tycker att maten blev god. Mat är för mycket njutning för att jag ska vilja ha det halvdant.

Måste dock ändå känna lite lättnad över att BIHUSTRUN ändå reflekterar @Petruska . Finns många med manlig identitet (för denna är väl en sådan?) som bara glatt skulle ha serverats utan minsta lilla eftertanke. Och det är så jäääkla sunkigt.

Det är ett av mina guilty pleasures - smaksatt créme fraiche, kyckling eller kött och kanske lite fond, och så ris. Om min dejt bjöd på det på första träffen skulle jag kanske bli oroad och lite sur på bristen på engagemang, men skedde det efter bevis på matlagningskunskaper hade jag nog bara blivit glad. :o

Det är ett av mina guilty pleasures - smaksatt créme fraiche, kyckling eller kött och kanske lite fond, och så ris. Om min dejt bjöd på det på första träffen skulle jag kanske bli oroad och lite sur på bristen på engagemang, men skedde det efter bevis på matlagningskunskaper hade jag nog bara blivit glad. :o

Personen ifråga hade betonat sina matlagningskunskaper och förklarade stolt hela den komplicerade proceduren av att steka kött, blanda med fräsch kräm och servera med kokt pasta. Jag kände mig förrådd i mitt innersta.

(men alltså grönsaker? man har sådant i sin mat? eller?)

Personen ifråga hade betonat sina matlagningskunskaper och förklarade stolt hela den komplicerade proceduren av att steka kött, blanda med fräsch kräm och servera med kokt pasta. Jag kände mig förrådd i mitt innersta.

(men alltså grönsaker? man har sådant i sin mat? eller?)

Haha! Ja, med sådana pretentioner förstår jag din ilska.

I sån där skämsmat funkar det möjligen med lök och champinjoner i. Kanske tomat. Gröna grönsaker som isbergssallad och gurka (!) har man sen TILL maten. :love:

Jag hade nog slutit mig till skaran som tänker lyxig efterrätt/förrätt som uppgift för den oskickliga matlagaren. Många förrätter kan ju monteras - pill men inte svårt. Ska det absolut lagas mat kanske den oskickliga bör gå kurs?

Men nog fasen är det ett problem. Hatar den där biten med att dejta. Bli bjuden på mat och vara tvungen att låtsas som att jag tycker att smaksatt crème fraiche och kyckling är en fullgod gryta. Min man är van vid att jag serverar mig själv soygurt om jag inte tycker att maten blev god. Mat är för mycket njutning för att jag ska vilja ha det halvdant.

Måste dock ändå känna lite lättnad över att BIHUSTRUN ändå reflekterar @Petruska . Finns många med manlig identitet (för denna är väl en sådan?) som bara glatt skulle ha serverats utan minsta lilla eftertanke. Och det är så jäääkla sunkigt.
Ja, bihustrun är trots sin titel att betrakta som cis-man.

Jag vill inte gå in på alla detaljer, men varandras relation till mat har vi haft 30+ år på oss att komma underfund med. Jämställdhetssträvanden har stått på agendan ännu längre.

Dvs att bara vara nöjd med service är inte en option. Och en sådan kommer icke över min tröskel.

Isbergssallat, finns det folk som faktiskt äter det?! Det smakar ju bara unket vatten?
Vad tusan, @inverted?! :eek:

Det är gott med mozzarella. Tag ett par stora blad lätt förvälld isbergssallad (eller kruksallad) och lägg lite snyggt på en skärbräda. Läg på en bit mozzarella och en soltorkad tomat på varje. Vik ihop salladen till snitsigt paket, lägg med skarven nedåt i ugnssäker form. Häll på lite chiliolja och sesamfrön, in i ugnen en lagom stund. HÄPP!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
31 32 33
Svar
641
· Visningar
28 735
  • Låst
Kropp & Själ Startar en ny tråd, det börjar väl bli dags! Här blev det älgbiff med ljumma grönsaker, min kropp sa att den behövde lite kött efter...
109 110 111
Svar
2 202
· Visningar
114 122
Senast: ullo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 752
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 749
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar