Tittar in i ditt kök, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Låter som en bra start @Anna !
Något crisp behövs också, jag brukar köra på hackade jordnötter eller cashewnötter, samt både mynta och koriander i. Morot som hyvlats med skalaren i långa smala remsor är också trevligt, liksom gurka i tunna stavar.

Sedan dipsås! Min favorit är med hoisin, soja, limejucie, riven ingefära och chili. En annan är med limejuice, fisksås, chili och sesamolja.

Tack och bock och puss på er!

En miserabel caesarsallad till lunch från jobbets café. 90kr för några usla små blad och ett kycklingspett. Jag är UPPRÖRD!!

Jsg har precis ätit lunch på kommunens bekostnad. Nån vit fisk med kall sås, potatis och sallad. Nja. Ikväll blir det käk på Urban deli.

Mina föräldrar kommer hem till mig ikväll med lite blandade saker. En TV, en köksö, en skohylla, en fransyska (köttversionen, hoppas jag, inte en kvinnlig individ av franskt ursprung), disk- och tvättmedel och en kasse böcker som ska säljas. De ska även assistera i inkoppling av TV, flyttande av möblemang, sammansättande av köksö (en sån på hjul från Ikea alltså, ingen gigantisk) och skohylla, inoljning av köksö... osv.

För besväret ska de få kaffe och kiwipavlova som jag filosoferade om förra helgen om ni minns. Jag stoppade in marängbottnen i en plastpåse och lade mörkt och någorlunda svalt och den har faktiskt hållit sig kanonbra! Jag håller det enkelt och vispar grädde och tärnar upp sagda kiwi bara och monterar i en stor fin hög ;)

Middag har jag beordrat dem att äta hemma, själv gör jag eventuellt någon sorts pytt på överbliven potatis och skinka när de har åkt hem. Jag ska ju fika på jobbet vid 3 och sedan sagda pavlova, så det är mycket möjligt att det inte behövs någon middag.

Vill ni hjälpa mig med idéer till ett recept? Har en hel bit karré hemma som var tänkt att bli pulled pork men i mitt (nygravida) tillstånd kan jag inte stå ut med tanken på rökig barbecuesås som jag brukar ha till pulled pork, så vad ska jag laga med den stackars grisen istället? Eller har ni något riktigt gott recept på pulled pork som inte innehåller barbecuesås så tas det också tacksamt emot!

Oj, ingen aning! Så långt tänkte jag inte :o
Kanske i pekingpannkakor (men det förutsätter ju att man har sådana förstås) med någon gurksallad. Annars en kålsallad med koriander? Massa småplock typ kimchi, rostade rotsaker (sötpotatis!) och sojamajonnäs? Stekt färsk svamp typ shiitake eller ostronskivling i nån marinad. @hjärter_dam

Det här kan vara det mest deprimerande (i matväg) eller vuxna inlägg jag kommer skriva i den här tråden. Men, jag har för första gången i mitt liv ätit pyttipanna (från påse) och prinskorv utan att knorra eller be om något annat! :eek: Tyder det på att jag äntligen börjar bli lite väluppfostrad? Vuxen?!

(okej, jag skulle aldrig göra det själv om jag får välja men innan har jag hellre gått hungrig än att ens smaka på det eftersom det är VIDRIGT men nu har jag liksom ätit det när jag blivit bjuden. Jag känner inte igen mig själv)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
31 32 33
Svar
641
· Visningar
28 736
  • Låst
Kropp & Själ Startar en ny tråd, det börjar väl bli dags! Här blev det älgbiff med ljumma grönsaker, min kropp sa att den behövde lite kött efter...
109 110 111
Svar
2 202
· Visningar
114 122
Senast: ullo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 752
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 749
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar