Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eller har ni något riktigt gott recept på pulled pork som inte innehåller barbecuesås så tas det också tacksamt emot!
Knotet i det här fallet gällde ju alltså den person som inte lagar maten och inte projekterar den men som tycker att hen borde göra det.Mat är definitivt mitt projekt men säger jag ifrån fixar han maten utan knot.
Jag ÄLSKAR påspyttipanna! (Det enda som är/var ännu godare är burkpyttipanna i min barndom, men jag tror att det har gått ur mode, tyvärr.)Det här kan vara det mest deprimerande (i matväg) eller vuxna inlägg jag kommer skriva i den här tråden. Men, jag har för första gången i mitt liv ätit pyttipanna (från påse) och prinskorv utan att knorra eller be om något annat! Tyder det på att jag äntligen börjar bli lite väluppfostrad? Vuxen?!
(okej, jag skulle aldrig göra det själv om jag får välja men innan har jag hellre gått hungrig än att ens smaka på det eftersom det är VIDRIGT men nu har jag liksom ätit det när jag blivit bjuden. Jag känner inte igen mig själv)
Ja, din beskrivning av situationen är min upplevelse, så att säga. Matlagningsanalfabeten verkar istället tycka att det är situationen som är problemet.@Petruska, det låter som om problemet är matlagningsanalfabetens inställning till situationen, inte situationen i sig? Kan du inte med hurrarop och allmänt uppsluppen stämning förmedla hur mycket hen bidrar genom sällskap, spirituell konversation och vindrickande medan du lagar mat?
Jag skulle gladeligen laga mat jämt om det innebar respit från andra trista sysslor. Mycket hellre det än äta trist i rättvisans namn.
Ja. Väldigt gott. Och lättlagat.@Petruska BURKpyttipanna?!
Konservburk. Jag tror inte att pyttipanna kommer till sin rätt, estetiskt sett, i glasburk.Var tvungen att googla för att fatta om det var glasburk eller konservburk
@Petruska Om nu bihustrun prompt vill vara så jämställd, kan du inte samla ihop veckans smutstvätt och skicka hen till tvättstugan eller nåt medan du lagar maten?
Jamen precis! Dammsugning tänkte jag också på. Vartenda katthår ska bort!Lysande! Eller dammsugning! Det är sanslöst tråkigt.
Och varje spår av VARGHUNDEN!Jamen precis! Dammsugning tänkte jag också på. Vartenda katthår ska bort!
Nu är det nog något du inte talat om för migOch varje spår av VARGHUNDEN!
Du gillar väl inte heller att laga mat. Hur skulle du göra om du tex delade ett semesterhushåll några veckor med någon som ivrigt och gärna lagade maten?@Petruska Om nu bihustrun prompt vill vara så jämställd, kan du inte samla ihop veckans smutstvätt och skicka hen till tvättstugan eller nåt medan du lagar maten?
Bihustruns.Nu är det nog något du inte talat om för mig
Jag funderade förstås på det när jag såg din frågeställning. Jag hade nog skamlöst satt mig vid köksbordet med ett glas vin, fört intressanta och spirituella samtal med kocken och sedan utstött njutningsfyllda läten under ätandets gång. På inga villkor skulle jag vilja bli inblandad i matlagningen, jag skulle bara känna mig kontrollerad och rädd att skära tomaten på fel håll osv.Du gillar väl inte heller att laga mat. Hur skulle du göra om du tex delade ett semesterhushåll några veckor med någon som ivrigt och gärna lagade maten?