Tittar in i ditt kök, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gillade skolans pyttipanna, gissar att det är samma som påsvarianten @Killaloe !

@Petruska BURKpyttipanna?!

Jag ÄLSKAR påspyttipanna! (Det enda som är/var ännu godare är burkpyttipanna i min barndom, men jag tror att det har gått ur mode, tyvärr.)

Alltså nej, bara nej! Det är äckligt och läbbigt och helt vedervärdigt :yuck::arghh::D

Fick dock pannkakor till middag idag så jag är ändå lite lycklig över dagens matsituation.

Jag har fått ett sanslöst dyrt restaurangbesök åt partner och mig i födelsedagspresent. Förvirringen och beslutsångesten slåss med euforin i min arma själ. Jag är verkligen inte van.

Vart ska jag gå? Det ska vara i Göteborg.

Jag ÄLSKAR påspyttipanna! (Det enda som är/var ännu godare är burkpyttipanna i min barndom, men jag tror att det har gått ur mode, tyvärr.)

Burkpytt har jag aldrig ätit (eller, det kanske jag har i skolan?) men jag gillar också påspytt. Oxpytt och krögarpytt är det väl som är så himla goda!

Förresten saknar jag de där "Gott till"-grönsakerna, på tal om påse och när jag ändå har @Petruska på tråden, för visst var det väl du som också gillade dem? Jag tycker om herrgårdsgrönsaker och sommargrönsaker i påse också men de går inte riktigt att steka som de andra gjorde.

Åh! vRå hade jag inte tänkt på!

Sen har jag aldrig ätit på Sjömagasinet, och det bör man kanske göra nån gång? Men partner äter julbord där varje år med jobbet så det blir bara mig det blir unikt för. Å andra sidan min present.

Jag har ätit där en gång och var innerligt besviken, men jag var tolv år så det är ett tag sedan. Och det var inte bara för att jag var BARN som jag var besviken, det var allihop ;) Någon smaklös vit fisk till huvudrätt och melonsoppa till efterrätt som verkligen bara var vattenmelon körd i mixer. Men, ja, det är över 20 år sedan så det har nog hänt mycket sedan dess får vi hoppas. Om inte annat är det ju oerhört vackert.

Till lunch blir det ännu ett bukerecept, afrikansk linsgryta. Middagen blir antingen oumphstroganoff eller vegofärssås med färsk pasta.

Jag har ätit där en gång och var innerligt besviken, men jag var tolv år så det är ett tag sedan. Och det var inte bara för att jag var BARN som jag var besviken, det var allihop ;) Någon smaklös vit fisk till huvudrätt och melonsoppa till efterrätt som verkligen bara var vattenmelon körd i mixer. Men, ja, det är över 20 år sedan så det har nog hänt mycket sedan dess får vi hoppas. Om inte annat är det ju oerhört vackert.
Jag tittade på menyn och det ser intressant ut. Men faktum är att beloppet jag fick i present nästan är för högt! Unikt problem.

Vad skulle ni ha gjort
- gått på två restaurangbesök som då blir dyrare än vanligt men inte svindlande dyra (det kvittar vad era restaurangbesök brukar kosta, tänk utifrån de belopp ni är vana vid. För oss kostar det mycket sällan mer än 300 kr/person, de där underbara tacos vi åt häromveckan kostade 450 för tre personer sammanlagt men då utan vin)
- gått på ett riktigt dyrt restaurangbesök för att liksom få göra det någon gång (tex Sjömagasinet eller dyr avsmakningsmeny på något gourmetställe)?

Jag tittade på menyn och det ser intressant ut. Men faktum är att beloppet jag fick i present nästan är för högt! Unikt problem.

Vad skulle ni ha gjort
- gått på två restaurangbesök som då blir dyrare än vanligt men inte svindlande dyra (det kvittar vad era restaurangbesök brukar kosta, tänk utifrån de belopp ni är vana vid. För oss kostar det mycket sällan mer än 300 kr/person, de där underbara tacos vi åt häromveckan kostade 450 för tre personer sammanlagt men då utan vin)
- gått på ett riktigt dyrt restaurangbesök för att liksom få göra det någon gång (tex Sjömagasinet eller dyr avsmakningsmeny på något gourmetställe)?

Jag skulle slå till på en lyxig avsmakningsmeny (undvik sura naturviner till bara). Var inte vrålhungriga innan. Det är så kul att få testa helt nya saker, och i alla fall jag får så himla mycket ut av det och massor av inspiration. Sen är det fnisskul när man blir presenterad för en rödbeta som om den vore kunglig:D

Jag har fått ett sanslöst dyrt restaurangbesök åt partner och mig i födelsedagspresent. Förvirringen och beslutsångesten slåss med euforin i min arma själ. Jag är verkligen inte van.

Vart ska jag gå? Det ska vara i Göteborg.

Jag och sambon firade hans 30årsdag med fyrarätters och vinpaket, samt efterföljande drink, på Dorsia. Oerhört nöjda. Och åtskilliga tusenlappar fattigare efteråt. Det skulle jag väldigt gärna gå igen!

(har dock ett gäng andra ställen jag gärna skulle testa bl.a Thörnströms, 28+ och SK, just för att vi aldrig varit på någon av dem)

Åh! vRå hade jag inte tänkt på!

Sen har jag aldrig ätit på Sjömagasinet, och det bör man kanske göra nån gång? Men partner äter julbord där varje år med jobbet så det blir bara mig det blir unikt för. Å andra sidan min present.

Var inte imponerad av maten på Vrå. Ville bli det, men faktiskt inte. Och jag är inte direkt nogräknad, men är presentationen SÅ pretentiös som den var så blir man ju besviken om förväntningarna inte infrias. Då var Wasa allé mycket roligare.

Vad skulle ni ha gjort
Jag skulle satsa på ett besök, och dyrt. Kanske hit: http://www.gp.se/1.3719739

En annan variant vore att ni tar med bihustrun så att hen får klart för sig vilken nivå av matlagning du gillar. Hen kommer att hålla sig LÅNGT från köket sen. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
31 32 33
Svar
641
· Visningar
28 736
  • Låst
Kropp & Själ Startar en ny tråd, det börjar väl bli dags! Här blev det älgbiff med ljumma grönsaker, min kropp sa att den behövde lite kött efter...
109 110 111
Svar
2 202
· Visningar
114 122
Senast: ullo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 752
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 749
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar