Tittar in i ditt kök, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Anna: Det där är så trist med att bo i byhåla/landsortsstad. Det finns oftast inga roliga restauranger, med lite tur kan man få en passabel sushi på ett thaiställe med lunchbuffé. Annars är det liksom pizzerior som dominerar :(

ICA har börjat med egna vegetariska dumplings/gyoza också, förutom de med köttfärs. Dock har jag inte hunnit testa dem ännu.

Ikväll äter jag färska räkor. I Bohuslän. Med rostat bröd och aioli. Längtar redan och funderar på att provsmaka en nu på en gång. Bara så att de verkligen är goda, liksom...
Jag är i München. När min värd fattade att jag bor i Göteborg avrådde han mig från fisk och skaldjur här. :)

Jag kämpar på så gott jag kan med den tyska maten. God ravioli till lunch idag med spenat, ricotta, valnötter och pinjenötter och annat smått och gott. Det hels flöt dessvärre runt i smör, vilket även gårdagens lunch gjorde. Annars var det rätt gott men inte sendationellt.

Jag åt färska räkor på kräftskivan förra helgen, sjukt goda men ohemult dyra :cautious: men, de färska kräftorna från Vättern var snäppet dyrare ändå ;)

Förmodligen, det är vansinniga priser på dem! De är inte värda det enligt min mening. Färska havskräftor däremot :d

Ikväll blir det rökta räkor här :D

Igår åt vi gulasch från konserv. Den var jättegod!

Idag blir det nog samma. Jag har matkasse-mat i kylen men noll lust att tillaga något alls.

Möjligen smörsteka de sista trattisarna och äta på macka. Resten har jag torkat, har inte plats i frysen :o

Igår åt vi gulasch från konserv. Den var jättegod!

Idag blir det nog samma. Jag har matkasse-mat i kylen men noll lust att tillaga något alls.

Möjligen smörsteka de sista trattisarna och äta på macka. Resten har jag torkat, har inte plats i frysen :o
Vaaa, har trattisarna redan kommit? Känns tidigt .

Jag vet folk i såväl Göteborg som Uppsala som redan plockat trattisar :arghh: Går under av avundsjuka och stressmage över alla trattisar som ingen (jag) plockar!

I Tyskland som sagt. Jag tror i alla fall att jag har sagt det. Någon sorts små knödel med smält ost till middag. Gode tid. Lite sallad vid sidan av, förmådde inte normalisera måltiden.

Jag vet folk i såväl Göteborg som Uppsala som redan plockat trattisar :arghh: Går under av avundsjuka och stressmage över alla trattisar som ingen (jag) plockar!
Jag plockar alla jag kommer åt, bara för att inte äta dem :D
Men skämt åsido så har senaste veckans torra och soliga väder inte alls varit bra för trattisarna, de har liksom skrupnat ihop och typ imploderat i skogarna hemma hos mig. Var likadant en period i förra året där jag hittade massa små typ mattor av trattisar som sen bara förtvinade till inget :down:

Jag plockar alla jag kommer åt, bara för att inte äta dem :D
Men skämt åsido så har senaste veckans torra och soliga väder inte alls varit bra för trattisarna, de har liksom skrupnat ihop och typ imploderat i skogarna hemma hos mig. Var likadant en period i förra året där jag hittade massa små typ mattor av trattisar som sen bara förtvinade till inget :down:
Det har jag också varit med om i ungefär samma skogar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
665
· Visningar
29 523
  • Låst
Kropp & Själ Startar en ny tråd, det börjar väl bli dags! Här blev det älgbiff med ljumma grönsaker, min kropp sa att den behövde lite kött efter...
109 110 111
Svar
2 202
· Visningar
114 149
Senast: ullo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 755
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 750
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar