Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Igår åt jag årets första dopp i kopp, så gott så jag kan äta tills jag rullar fram. Hade någon inlagd sill till, mest för syns skull
@Mulberry
Mer exakt? Jag? Hmmm, river en squash och pressar ur vätskan efter förmåga. River en halloumi. Blandar. Tillsätter ett ägg. Sen räcker egentligen lite oregano eller så. Steker som biffar i olivolja. De går sönder ibland. Man kan säkert steka i rapsolja eller smör också, men jag föredrar olivolja.
Kände mig avancerad när jag gjorde lasagne idag. Någon slags roligt (röd) kryddad tofu istället för köttfärs och aubergine istället för lasagneplattor. Blev mycket godare än jag tänkt. Får se hur den står sig som matlåda i frysen, terminen börjar nästa vecka.
Ja du är väl inte den friterande och panerande typen om jag har förstått saken rätt.@Diskurs Kul! Min pankopremiär återstår!
Idag: färsk pasta, riven parmesan och långkokt köttfärssås med rivna rotfrukter i, förutom tomat, vin och resten av det vanliga. Gott!
Återkom gärna om du har några lasagne-i-frys-tips. När jag fryser in så blir den alltid så sladdrig och liksom överkoktbnär den tinat.
Det händer att jag friterar lite som roliga matlagningsprojekt, faktiskt! Samt även fish & chips någon gång om året.Ja du är väl inte den friterande och panerande typen om jag har förstått saken rätt.
Nästan exakt likadan köttfärssås som din gjorde jag förresten för några veckor sen och frös in inför höstens matlåderejs, fast med mindre vin än tänkt. Hade köpt en halvflaska rioja och det blev lite väl mycket provsmakat.