Det har jag också undrat över när släktingar sagt så. Bamba är ju kort för barnmatsbespisningen, men himmel så fult ord!@Petruska varför säger man bamba bara i Gbg och Borås`? Har aldrig hört det någon annanstans.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det har jag också undrat över när släktingar sagt så. Bamba är ju kort för barnmatsbespisningen, men himmel så fult ord!@Petruska varför säger man bamba bara i Gbg och Borås`? Har aldrig hört det någon annanstans.
Jag har växt upp med bamba så jag har aldrig tänkt på om det är fult eller inte eller hur det kan uppfattas av andra öron. För mig är det en naturlig del av barndoms/skoltidsminnen.Det har jag också undrat över när släktingar sagt så. Bamba är ju kort för barnmatsbespisningen, men himmel så fult ord!
Och ett glas rosé, Grande Recolte, suveränt bra!
Du skriver ofta om fyllda champinjoner. Vad fyller du dem med?Det är kallt och äckligt här så jag hade egentligen velat äta någon värmande gryta eller soppa men vi hade tagit fram kräftor på tining så det blir skaldjursfrossa med plock. Jag vill ha edamamebönor till och eventuellt att jag fyller några champinjoner för att få något varmt.
Jag fyller mina med (oftast) med smör, vitlök, mie de pain (finrivet) hackad persilja, rivet citronskal och hackade champingnon stjälkar. Blandar ihop och fyller. En annan variant är med kalvfärs och ingredienserna ovan men mindre mie de pain och vitlök.Du skriver ofta om fyllda champinjoner. Vad fyller du dem med?
Jag planerar en liten 17 mai fest (6 prs). Tänkte göra det lite Tapas-aktigt med en skandinavisk touch.
Jag har tänkt mig egen gravad lax, rökt lax, äggröra, inlagd strömming, en sill, ankpate och några charkuterier och några brödvarianter.
Tacksam för andra tips.
Klippt gräslök på äggröran är viktigt, tycker jag.Jag planerar en liten 17 mai fest (6 prs). Tänkte göra det lite Tapas-aktigt med en skandinavisk touch.
Jag har tänkt mig egen gravad lax, rökt lax, äggröra, inlagd strömming, en sill, ankpate och några charkuterier och några brödvarianter.
Tacksam för andra tips.