Tittar in i ditt kök, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag äter ananas till middag, helt rimligt med tanke på att jag HATAR VÄRME :rage: (men det får man väl inte säga i det här landet :grin: ) och håller på att smälta bort.

Till förrätt åt jag odlade blåbär, gott men inte riktigt då jag tänker mig att blåbär smakar så set blir en chock barke gång jag äter det :D
Jag skulle väl inte drista mig så långt att jag skulle säga att jag HATAR värmen, men nog fan är den jobbig när den slår till. 20 grader, max 25 (med fläktande vind, OBS!) är lagom. :D Men så är jag en sån där som höjer ett ögonbryn när folk kommer in i fikarummet på jobbet med koftor och huttrar om "hur kallt det är". Själv sitter jag i kortärmat och tycker det är alldeles lagom.

Och jag förstår precis vad du menar med blåbären! Jag gör precis samma sak! :D

Startade dagen med en Chokladbar från Allévo.

Ser okej ut, men smaken...
Konsistensen är sen man kan tänka sig en kexchoklad skulle bli efter att ha legat i handskfacket på bilen en lång sommar, sen stoppar man ser den i en kylväska så den blir kompakt och stelnar.
Chokladen smakar inte choklad, mer som damm.

Kontenta: sug på en spånskiva, häll på en gammal chokladsås, slå in i piffigt papper.

Sen räddad av två baljor rött te och en flaska mineralvatten. Längtar besatt efter midagsägget.

Jag behöver verkligen jordgubbar idag. Jordgubbar med mjölk och socker, parmesan i chilibalsamico och ciabatta med mozzarella. Inte nödvändigtvis i den ordningen. Sen behöver jag gelato också. Och har egentligen inte tid att göra något annat än rasta hunden och skriva febrilt på min examinationsuppgift. Omöjlig ekvation...

Jag skulle väl inte drista mig så långt att jag skulle säga att jag HATAR värmen, men nog fan är den jobbig när den slår till. 20 grader, max 25 (med fläktande vind, OBS!) är lagom. :D Men så är jag en sån där som höjer ett ögonbryn när folk kommer in i fikarummet på jobbet med koftor och huttrar om "hur kallt det är". Själv sitter jag i kortärmat och tycker det är alldeles lagom.
Min gräns för värme går nog runt 18 tror jag :o Så dagar som de här känner jag sannerligen för att emigrera till typ Hebriderna, Shetlandsöarna eller Färöarna med dess klimat :D (@Koltrast förstår mig dock inte :( ) Så att ehm.

(Jag kan också relatera till att jobba ihop med frusna personer - mesar hela högen :D )

Startade dagen med en Chokladbar från Allévo.

Ser okej ut, men smaken...
Konsistensen är sen man kan tänka sig en kexchoklad skulle bli efter att ha legat i handskfacket på bilen en lång sommar, sen stoppar man ser den i en kylväska så den blir kompakt och stelnar.
Chokladen smakar inte choklad, mer som damm.

Kontenta: sug på en spånskiva, häll på en gammal chokladsås, slå in i piffigt papper.

Sen räddad av två baljor rött te och en flaska mineralvatten. Längtar besatt efter midagsägget.
Din beskrivning trotsar all beskrivning!:wtf:

Lunch på jobbet blev en potatispurjo. Hemma tar jag visp och bunke till hjälp vilket ger en klumpfri soppa.
På jobbet finns temugg och gaffel.
Detta resulterar i att soppan blir tunn upptill och lite genomskinlig, och sen tjockare och tjockare. Längst ner blir det massor av slemmiga klumpar. Har man tur är det torrt pulver i klumpen.

Magrapport till @Trani :
Idag har min mage bullrat. Det låter som åskan går. Dricker jag massa vatten då känns det som det kluckar när jag går i trappan.

Ikväll lagas det yakiniku på BARNETS önskemål.
Jag ska festa loss på ett ägg, hoppas att det blir perfekt kokt bara.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka