Tittar in i ditt kök, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag äter ananas till middag, helt rimligt med tanke på att jag HATAR VÄRME :rage: (men det får man väl inte säga i det här landet :grin: ) och håller på att smälta bort.

Till förrätt åt jag odlade blåbär, gott men inte riktigt då jag tänker mig att blåbär smakar så set blir en chock barke gång jag äter det :D

Nejnejnej.
Jag äter. Jag lovar.
Idag en stor hög snabbstekt grön sparris(himmelskt), ett lättstekt ägg och matvetesallad med rödlökoch en massa citronzest och bladpersilja i till lunch.
Middagen blev snarlik(dvs en väldig massa sparris), men utan matvete och ägg och med bönsallad istället. Bridgeblandning efteråt(den är verkligen inte så god nuförtiden. Varför?).

Edit: Och dijonsenap i vinägrett, såklart. Alltjämt hooked.
Alltså, sparrissäsong.

Jag saknar de där chokladgrejerna med nån geléaktig grej i.

Maten låter mycket god!
Jag tycker chokladen smakar...lite illa?
Har vi vant oss vid finare choklad, kanske? Visst har väl utbudet av bättre choklad ökat markant de senaste åren?

Och så saknar jag som du de där geléiga sakerna, men även de äggformade med krispigt innanmäte.

Mäh! Det är ju ni som utnämnt mig till hipster! Eller är jag bara en hipsterkännare av rang?

Jag är inte hipster. Jag är en pigg medelålders dam med påsrelaterade aggressioner.
Du är nog bara en hipsterkännare av rang! För beskrivningen i nästa stycke lät betydligt mer som du! :love: (fast du glömde piffig!)

Röken är tänd men jag vet inte riktigt hur det gått till för jag är inte vaken ännu.

Det är bäst att starta tidigt, hela köttbitar tar sådan tid :cautious:

Jag är jättedeppig. Hade återbesök med foten nu på morgonen för att ta bort gips och stygn. TYDLIGEN hade jag även ett 8 cm långt stift i foten (det har minsann ingen berättat) och de nöjde sig med att ta bort det. Sånt antiklimax, trodde jag skulle få börja belasta och rehaba nu men det får vänta ännu en vecka tills jag haft ett till återbesök för stygnen :(
Köpte finkaffe och wienerbröd på vägen hem nu som tröst men vill mest gråta. Ogillar starkt antiklimax. Fick dock ett mindre bandage så är ändå lite mer rörlig, borde kunna ta mig till torget i eftermiddag och köpa färska trevligheter. Typ importkörsbär!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka