Tittar in i ditt kök, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mitt problem med rosé är att jag bara tycker att det är gott som sällskapsdryck eller som dryck till väldigt somrig mat, som sallader. Rosé och svampgryta? Rosé och bolognese? Nääääää....
Har du inget socialt umgänge övriga delar av året? :p Rosé och spenatlasagne? Rosé och pasta med tomatsås? Rosé och zucchinigratäng? Ja tack!

Gjorde hommous till lunch idag (nåja, lunchtillbehör :p ), sparade spadet som jag vispade upp och hade i pannkakssmet istället för ägg. Så middag blev grön ärtsoppa med fluffiga amerikanska pannkakor.

Beklagar dödsbosituationen @Petruska. Men maten lät vansinnigt god åtminstone.

Jag har säkert ätit en massa gott sedan sist, men jag kommer ju banne mig inte ihåg! :D Det blev iaf både kebab och hamburgare under långledigheten: kebab på fredagen och hamburgare på söndagen. :rofl: Återkommer när minnet återvänt! (Dagens middag var baguette med mycket grönsaker, brieost och rökt kalkon. Oväntat gott men inte mycket till matlagning.)

Roséfanatiker. Missionerar bland oss VANLIGA HEDERLIGA ICKEKRIMINELLA sådär.

Lagar du ens mat?
Alla andra inlägg i den här tråden har jag fått gilla lite hur som helst, men just det här inlägget kom med en varning "är du verkligen säker på att du vill gilla det här inlägget" :sneaky:
Måste bero på antalet stora bokstäver?! :eek:

Jag åt för övrigt bönpasta med parmesan och fetaost. Inget att skriva hem om (men däremot delge er andra i tråden) men vad gör en inte när en är HUNGRIG?

Alla andra inlägg i den här tråden har jag fått gilla lite hur som helst, men just det här inlägget kom med en varning "är du verkligen säker på att du vill gilla det här inlägget" :sneaky:
Måste bero på antalet stora bokstäver?! :eek:

Jag åt för övrigt bönpasta med parmesan och fetaost. Inget att skriva hem om (men däremot delge er andra i tråden) men vad gör en inte när en är HUNGRIG?

Jag missbrukar versaler.

Till lunch åt jag nässelsoppa och ägghalvor. Jättegott!

Till middag fick jag grillad entrecote med någon kryddad rårisbönmix-tjofräs från Paulun. Till det Lallersteds bea med chili och en sallad med feta.
Gott!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka