Tittar in i ditt kök, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ligger också långt efter på sommardryckesvanorna, men tänker ta igen det sen!

Var inte så hungrig igår så kantarellerna blev smörstekta och sen fyllning i en dubbelvikt omelett med några skivor ost och persilja. Dekadens att fylla en omelett med 3 dl kantareller :D

Jag är så avundsjuk på dina dryckesvanor! Själv har jag helt kommit av mig.
Köp en bag-in-box så kommer du igång! Rekommenderar den här:
Coteaux-HP-350x350.jpg

Jag vet! Den är asful. Bara snäppet över den sorten vars låda är formad som en handväska. Innehållet är desto bättre!
Jag kom att tänka på den där handväskelådan. Jag har en kompis för vilken just den lådan är som klippt och skuren, men den matchar inte min outfit särskilt väl. (Naturlig och sportig, kallar min frisör mig. Det är ett mycket snällt och generöst omdöme.)

Jag har jobb att göra men vill bara sätta mig på gräsmattan med lite plockmat och vin! :arghh:

Det är ert fel, alla ni som började prata om vin :cautious:

Rosé är ljuvligt året om! Jag missionerar för att få bort idén om att rosé är en sommardryck. Nog för att det passar väldigt bra på sommaren men på sensommaren hör jag folk utbrista absurditeter som "åh, det här blir nog årets sista rosé, vad tråkigt!". O_o

Mitt problem med rosé är att jag bara tycker att det är gott som sällskapsdryck eller som dryck till väldigt somrig mat, som sallader. Rosé och svampgryta? Rosé och bolognese? Nääääää....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka