Tittar in i ditt kök, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, nej, nej. Lunch kan aldrig vara brinner. Hade du ätit din ugnsbakade quinoagröt(tillbehören lät goda!) på kvällen vore den brinner. Breakfast-dinner. Du åt nog brunch. Eller?:D
MVH
Besserwisser
Jag tycker du ska skriva det till dem som är ansvariga för receptspråket! Jag skulle aldrig kalla någonting jag äter för brinner, näver äver alltså! :down: Fast jag hävdar att jag nog mest åt lunch faktiskt, jag hade ju redan ätit frukost? :D

Jag tycker du ska skriva det till dem som är ansvariga för receptspråket! Jag skulle aldrig kalla någonting jag äter för brinner, näver äver alltså! :down: Fast jag hävdar att jag nog mest åt lunch faktiskt, jag hade ju redan ätit frukost? :D
Fast hur ska de som skrivit receptet veta att du går bananas och äter deras brinnerrecept till lunch? Va?Va?:D

Åh, gud. Du med? Jag får lite ångest såhär i efterhand. Vilken mardröm att resa med någon som inte alls är road av att äta och med ständiga konflikter kring restaurangval. Från tioårsåldern åt jag såklart inget från McDonalds(principer) eller något som innehöll ägg(det gjorde jag hemma, men djurhållningen utomlands, djurhållningen!). Smör och grädde visste jag ju var farligt(hej minimjölksgenerationen). Alltså bra att jag var en unge med principer, men det kan inte ha varit lätt att rodda familjen på semestrar som aldrig bestod av stanna på ett hotell en vecka...
Mitt BARN åt inget annat än kyckling med pommes frites under en mödosam tågluff i Frankrike när han var fem. Och croissanter.

Mitt BARN åt inget annat än kyckling med pommes frites under en mödosam tågluff i Frankrike när han var fem. Och croissanter.
Min djupaste beundran till alla som inte blir drivna till vansinne av sådant.

(Fast croissanter och pommes frites är ju ändå fransk matkultur och BARNET var endast fem. Jag höll på tills jag började resa allena i sextonårsåldern. Då blev det opraktiskt...)

Senast ändrad:
Min djupaste beundran till alla som inte blir drivna till vansinne av sådant.

(Fast croissanter och pommes frites är ju ändå fransk matkultur och BARNET var endast fem. Jag höll på tills jag började resa allena i sextonårs-åldern. Då blev det opraktiskt...)
Utan croissanterna hade franska soc fått ta BARNET.

En annan semester åt BARNET enbart pasta carbonara.

Äsch, ni är helt normala. Vi utfodrade BARNET med kanelbullar under fyra veckor tills hen grät och bad om riktig mat. DET är en God Mor det.

Numer äter hen allt- eller inget alls.
Jag har köpt svindyr glutenfri pannkaksmix och läskigt "bröd". Jag gör lätt själv, men den ARMA FADREN... Imorgon ska vi på bageribesök och provsmaka brödsorter. Sempers glutenfria pepparkakor fick stor tumme upp!

Det finns fryst baguettebröd i frysdisken som är glutenfritt. Man penslar det med ägg och gräddar av i ugnen, smakar precis som vanlig pain riche :up: Tänker att det funkar till soppor och på helger, till kräftskivor och sånt.

Middagen igår var faaaabulös! Första rätten var rättika, mache, brynt smör, mandel och fromage blanche, andra rätten långbakad morot med kål på olika vis (de måste läst vårt tema förra veckan :D ), tredje rätten bakad grissida med portabello, salvia och sky. Sista rätten var en chokladkräm som var perfekt söt-salt. Drack vitt till de två första och rött naturvin till rätt no 3. Prisvärt och fina smaker och råvaror!

Det finns fryst baguettebröd i frysdisken som är glutenfritt. Man penslar det med ägg och gräddar av i ugnen, smakar precis som vanlig pain riche :up: Tänker att det funkar till soppor och på helger, till kräftskivor och sånt.

Middagen igår var faaaabulös! Första rätten var rättika, mache, brynt smör, mandel och fromage blanche, andra rätten långbakad morot med kål på olika vis (de måste läst vårt tema förra veckan :D ), tredje rätten bakad grissida med portabello, salvia och sky. Sista rätten var en chokladkräm som var perfekt söt-salt. Drack vitt till de två första och rött naturvin till rätt no 3. Prisvärt och fina smaker och råvaror!

Tack!

Scones bakade på morotsjuice blev dagens frunch (ingen Brinner så långt ögat kan nå!), ihop med apelsinsmarmelad. Mycket gott och ett bra recept som inte resulterade i en frustrerad och vrålande Killaloe som bestämmer sig för att strunta i allt och slänga smeten :grin: (det är mitt normala förhållande till scones) :D

Jag har ätit pulversoppa:D

Men det går, jag har bestämt mig för att göra ett offentlig viktnedgång och pratar glatt om det med kollegor och övrigt löst folk.
Att lida i tysthet suger.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka