Tittar in i ditt kök, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Verkligen trevligt vin! :up:

Och trevligt plockställe, men det var svårt att slita sig därifrån. Sånt här "plocka vad naturen ger" triggar en girig sida av mig som annars bara dyker upp när jag plockar svamp. Den kommer i rakt nedstigande led från min dyra mor :grin:

Jag blev helt grön:) plocka jordärtskockor! Jag vill OCKSÅ!

Verkligen trevligt vin! :up:

Och trevligt plockställe, men det var svårt att slita sig därifrån. Sånt här "plocka vad naturen ger" triggar en girig sida av mig som annars bara dyker upp när jag plockar svamp. Den kommer i rakt nedstigande led från min dyra mor :grin:
Den där maniska genen har jag också och liksom du har jag ärvt den av min mor. När jag väl börjat plocka kan jag inte riktigt sluta och jag har både missat bussar och tröttat ut sällskap när jag bara ska plocka "lite till".

Den där maniska genen har jag också och liksom du har jag ärvt den av min mor. När jag väl börjat plocka kan jag inte riktigt sluta och jag har både missat bussar och tröttat ut sällskap när jag bara ska plocka "lite till".

Haha! Jag och dyra mor skulle hämta dyre far och min systers sambo på ett ställe. Vi skulle "bara kolla svampstället först".... karlarna glömdes så att säga bort, och inga telefoner hade vi tagit med heller :D

Jag gillar också jordärtskockor, men har en gång förätit mig på dem så nu krävs det inte särskilt mycket innan jag är mätt på smaken ett tag. MÄNGDER av dem slipper jag gärna men ett knippe då och då.. :d

Jag ville göra en koreansk gurksallad i måndags, insåg att jag inte hade brunt farinsocker hemma efter att jag skivat gurkan. Den åkte in i kylen. Kan man använda gurkan idag och göra salladen? :confused: När jag kände på den var gurkan ganska torr och inte så krispig längre.

Lchf-sättet att byta ut snart sagt allt mot ägg, ser jag inte som en lösning vid celiaki. Jag har även sett ett hemskt pizzarecept där bottnen bestod av - håll i er - tunt utkavlad - - - kycklingfärs!! Så fruktansvärt vulgärt och äckligt.
Nämen oj Petrus ... ledsen att du blir äcklad mina recept/Marina

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka