Tittar in i ditt kök, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ha! Mästerkockar etc kan slänga sig i väggen - jag har improviserar fram en rätt hyfsad måltid baserat på vad köket har att erbjuda plus "plejtat" på mindre än 45 minuter :D

Ugnsrostad potatis, biffar gjorda på kikärtor, hirs och färskost kryddade med chili, koriander och salladslök. Till det mandolinad gurka och morot, grönsallad, avocadröra med tomat samt välrostat bröd (faktiskt så rostat att vi fick vädra ur hela köket så inte brandlarmet skulle gå samt att jag fick skrapa bort allt det brända från bräden innan vi skulle äta :angel: det resulterade i att sambon fick en brödbitar under biffarna typ som smörrebröd medans jag fick "krutonger" :D). Väl spenderade 45 minuter och kul med bra kylskåpsrens :)

Här blev det burgare på lokal :D fortfarande mätt efter konferensen så kunde skippa pommes och kände mig nääästan nyttig.

Vi åt färdig falafel med potatisskruvar (påspotatis) och gurka/tomat. Majonnäs till mig och någon citronsås till maken. Ingen var på humör för att laga mat :o

Paus i det turkiska temat till förmån för arabiskt. Jag var på samma restaurang för tre år sedan och jag lutar åt att det är den bästa restaurang jag vet. Akadeniz Hatay Sofrasi i Istanbuls arabiska kvarter.

Religiöst som fan med överdriven belysning som förhindrar synd och inget vin, men MATEN. Änglarna gråter. Och inte ens dyrt. Dessutom trevlig personal och allmänt glad och avspänd stämning och en del spektakulära anrättningar.

s71p30I.jpeg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka