Tittar in i ditt kök, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade tänkt laga hamburgare ikväll, men istället tog vi en spontanpaus på ett thaimatställe och jag åt biff med citrongräs, thai-basilika, chili och sesam. Gott!

Kasslermousse?:eek: Med ananas?:nailbiting:

Jag vill se recept(och egentligen bildbevis, men det vore kanske att bryta mot sekretess och grejor)! Åt du också kasslermousse?
Jag äter aldrig någonsin kassler, mousse eller ej :D

Och tro mig, du vill inte se bilder. Recept är ungefär: skiva kassler tunt och skär i mindre bitar. Stek snabbt i panna. Häll i mixer ihop med creme fraiche, mixa till fluffig och finfördelad konsistens. Toppa med creme fraiche- och ananasröra gjord på krossad burkananas. Klart :up:

Jag äter aldrig någonsin kassler, mousse eller ej :D

Och tro mig, du vill inte se bilder. Recept är ungefär: skiva kassler tunt och skär i mindre bitar. Stek snabbt i panna. Häll i mixer ihop med creme fraiche, mixa till fluffig och finfördelad konsistens. Toppa med creme fraiche- och ananasröra gjord på krossad burkananas. Klart :up:
Episkt.

Jag känner att den där bröllopssmörgåstårtan helt har bleknat nu. Jag hoppas att de har kasslermousse i ett av lagren och ananas ovanpå, bredvid skinkrosorna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka