Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var helt ljuvligt! Inte minst havskräftorna@mandalaki: Fy f-n vad avundsjuk jag blir! De där havskräftorna ser underbara ut
Hmm, undrar om de gör sig rökta också?
Gårdagens middag, courtesy of min syster och hennes man.
Vadå, finns det inget räkpulver?Tänk inte på mig och mina känslor
Min numera femårige lille släkting säger varje dag JAG VET vi kan äta köttbullar och makaroner DET är gott! När man vänligt föreslår att vi äter något annat säger han MAKARONSOPPA!Vadå, finns det inget räkpulver?
Kanske kan trösta dig lite om jag berättar vad de båda yngsta i sällskapet kalasade på: stekta korvslantar, makaroner och ketchup. Eller kepchup, som fyraåringen säger. Dessutom samlade de noggrant in krabb- och kräftklor att ta med hem till Stockholm.
Låter som något för @Hyacinth!Min numera femårige lille släkting säger varje dag JAG VET vi kan äta köttbullar och makaroner DET är gott! När man vänligt föreslår att vi äter något annat säger han MAKARONSOPPA!
Plockdjävulen har drabbat även dig, hör jag.Igår var jag iväg och plockade förvildad jordärtskocka! Ignorerade de mörka molnen på horisonten och när skockor lagom för en middag var uppgrävda började det hagla. Jag, som är ha-galen, hade gärna stannat längre men sällskapet surnade och ville hem. Jädra pjosk. Så det blev ingen ramslök (som jag också hade tänkt plocka).
Gjorde mos av jordärtskockorna, seitanbullar och stekt kirskål (med rödlök och balsamvinäger) till.
temat - låt bli dijonsenap en vecka?Har vi förresten något nytt tema? Jag funderade på dijonsenap, men slog det genast ur hågen. Min konsumtion av det behöver minskas, inte ökas.
Vi får ju ha något som är genomförbart, fattar du väl?temat - låt bli dijonsenap en vecka?
Du måste se möjligheterna min kära trast! Inte vara så problemfokuserad utan mer lösningsorienteradVi får ju ha något som är genomförbart, fattar du väl?
Du känner mig för väl.Du måste se möjligheterna min kära trast! Inte vara så problemfokuserad utan mer lösningsorienterad